slapen op je linkerzijde

dag dames
hier weer even een vraag
ik lees wel eens dat je op je linkerzijde moet slapen of dat het beter is om dat te doen voor de baby
echter heb ik bij deze zwangerschap dat ik misselijk wordt als ik op m'n linkerzij slaap
heeft iemand hier ook last van en weet iemand of het erg is als je het niet doet??
 
volgens mij is het niet erg als je het niet doet. gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Ik heb het alleen soms andersom. soms ben ik misselijk en dan slaap ik juist het best op mn linkerzij. Maar ik slaap ook vaak op mn rechterzij. Maakt dus allemaal niet echt veel uit volgens mij.
groetjes
 
volgens mij maakt het ook niet uit hoe je ligt hoor....sommige mensen krijgen als ze op hun rug liggen last van een slagader die door gewicht van de baarmoeder afklemt waardoor je duizelig kunt worden, dus op je rug is voor sommige niet zo prettig.
Op beide zijden kan je gewoon slapen hoor, ik heb als ik op mijn rechterzij ligt veel meer last van maagzuur dus lig automatisch meer op mijn linkerzij! maar slaap op beide hoor!! Dus gewoon liggen hoe je het lekkerste ligt..;)
 
ja volgens mij is het gewoon onzin praat toen ik 13 geleden zwanger was van men 1 ste zeiden ze ook niet hoe je moest slapen,gewoon doen wat voor jou het fijnst ligt.
gr septembermama
 
Volgens mij kun je op je rechterzij ook sneller last krijgen van diezelfde slagader, maar zolang je dat niet hebt is er niks aan de hand toch? Ik kan ook nog wel op m'n rug liggen, al krijg ik het nu wel sneller benauwd... Zelf denk ik dat dat komt doordat m'n borsten echt groot zijn, lijkt wel of die dan op m'n borst/ keel drukken :-( heeft vlgs mij niks met die slagader te naken nog..
Wij hebben een waterbed, dus kan t hoofdeinde ook niet een stukje omhoog zetten...
 
Ja ik hoor ook steeds dat je op je linkerzij moet slapen, probeer het ook, maar ivm rugpijn kan ik niet lang op 1 kant liggen, dus rol vaak automatisch ook weer op mijn rechterzij.

Volgens mij is goede nachtrust belangrijker dan hoe je ligt, dus doe lekker wat goed voelt.

gr ook sept mama
 
Het slapen op je linkerzijde bevordert de doorbloeding (je hart pompt makkelijker....) daarnaast hoor je je hartslag beter waardoor sommige mensen rustig worden.

Verder geldt: Doen waar jij je prettig bij voelt en als je lekkerder slaapt op je rechterzijde is dat hartstikke prima!

Oftewel: onzin dat het beter zal zijn ;-)

Slaap lekker (dast belangrijkst!)
 
Terug
Bovenaan