slapen op KDV

Hoi dames,

Isis gaat sind een week of 5, 1 dag per week naar het KDV. Op zich gaat het best goed, alleen het slapen daar! Alle kindjes liggen in stapelbedjes op één kamer, baby's én peuters. Geen wonder dat ze daar niet ongestoord kan slapen. Vandaag heeft ze er nog geen 1,5 uur geslapen, en later op de middag wilde het ook niet meer lukken. Baal ik wel een beetje van, ze heeft haar slaap hard nodig. Gelukkig haalt ze de schade thuis wel in. Maar toch.............Herkennen jullie dit?

x Esther (mv Isis 29-11-2006)

Hoi,

Dit is heel herkenbaar. Mijn kleine meid gaat ook twee dagen per week naar de creche en ze heeft vanaf het begin daar minder geslapen. Ze slaapt daar vaak twee korte slaapjes van net een uurtje. In het begin vond ik dit ook vervelend, maar ik heb gemerkt dat ze dit de volgende dag thuis wel weer inhaalt. Op het dagverblijf zeggen ze dat ze vrolijk is en lekker speelt. Dus ze zal het daar wel niet nodig hebben. Er is ook zoveel te zien en er zijn zoveel geluiden, dat het eigenlijk wel logisch is. Succes ermee.
Groetjes, Mir

Elsa gaat 2 middagen naar het kdv en ze houden altijd 1 kamertje leeg voor Elsa zodat ze alleen ligt. Want als ze samen met andere kindjes ligt gaat ze niet slapen. Ook slaapt ze daar altijd veel langer dan thuis, maar dat komt misschien ook wel omdat ze daar net iets later op bed gaat.
Dus wat slapen betrefd ben ik tevreden op het kdv.

Hoi Esther,

Ik herken het probleem. Heather slaapt ook wat minder op het kdv, vooral in het begin had ze moeite met haar slaapjes. Ik had er  eerst wat moeite mee, meer dan Heather denk ik eigenlijk .

Het gaat nu allemaal best goed, ze slaapt de dag erna ook niet meer dan anders, dus ik maak me er niet meer druk over. Ze is levendig en ze  heeft het naar haar zin op het kdv  en ze doen ook allemaal leuke dingen met haar. Kan me best voorstellen dat spelen met andere kinderen en knutselen leuker is dan slapen!

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan