slapen op schoot

onze dochter is bijna 2 maanden. Het is een tevreden baby die overdag steeds actiever begint te worden. 's avonds na haar badje(ongeveer 1900u) krijgt ze een klein flesje om lekker in te doezelen...alleen dit laatste lukt wel, maar ze wil dan ook alleen op mijn schoot slapen.Zodra ik denk dat ze lekker slaapt probeer ik haar naar de box of naar haar bed te verplaatsen..zodra ik een poging onderneem is ze direct weer klaarwakker. Tuurlijk is het genieten, maar dit betekend dat ze tot haar laatste flesje (ongeveer 21.30u/22.00u)op mijn schoot ligt en ik dus verder niets kan doen. Is er iemand die een goede suggestie heeft om haar toch naar haar bed te verplaatsen zonder dat ze direct begint te huilen?? Verder slaapt ze heerlijk en slaapt ze ook al de hele nacht door, dus geen reden tot ontevredenheid..
 
Onze zoon (9 weken)had daar ook een handje van. Mijn vriend en ik vonden het heerlijk als ons mannetje in onze armen in slaap viel alleen werd het, net zoals je zegt, steeds moeilijker om hem in zijn bedje te leggen.
Wanneer onze zoon aan de borst in slaap valt, leg ik hem in zijn bedje. Hij is immers moe en wil dus slapen. Als hij weer wakker wordt, ondanks dat ik heel voorzichtig doe, blijf ik bij hem en aai hem zachtjes over zijn bolletje en blijf zachtjes tegen hem kletsen tot hij rustig is en zijn oogjes dichtvallen. Op deze manier laat je weten dat je er bent en dat het veilig is om te gaan slapen.
In het begin zal het langer duren voordat je dochter in slaap valt, daarna gaat het steeds makkelijker.Wij hoeven onze zoon alleen nog maar eventjes over zijn bolletje te aaien, hij is dan vaak nog wakker maar blijft rustig wanneer we zijn kamertje uit gaan.

Succes!!
 
Je kind moet leren om zelf in slaap te vallen, dus in haar bedje. Daarom kun je haar het beste in bed leggen zodra ze slaperig wordt, maar nog wel wakker is. Anders blijft zich dit herhalen.
Volgens mij kun je dus beter stoppen met dat flesje en haar gewoon op bed doen als ze moe is.
Succes!
 
Mijn kind huilt ook wel eens als ik haar naar bed doe. Jammer dan voor haar, maar ze valt vanzelf wel in slaap. Ik draai altijd haar muziekmobile op en geef haar een aai en een knuffel en dan is het tijd om te slapen. Sommige kinderen moeten zichzelf trouwens in slaap huilen.
 
Als je denkt dat je kind behoeft heeft aan een knus gevoel. Dan kan je overwegen om een hangmatje aan te schaffen. Maar is het dat ze de rest vand de dag goed slaapt en alleen rond deze tijd niet dan is het eenbeetje een gewoonte aan het worden en dat moet je doorbreken.

Dat is moeilijk een voorbeeld. Onze dochter was een maand of drie ze slaapt vanaf dag 1 in haar eigen kamer en haar eigen bed. En opeens werd ze rond 21.00 wakker. Ik heb haar de eerste keer getroost en ff mee naar de kamer genomen vervolgens kwam ze de dag erna weer rond 21.00. Dus weer ff op schoot. Na een dag of drie bleef het zo. Helaas het werd een gewoonte en echt het koste me moeite want ze ging huilen. Maar door gezet en 2 dagen later sliep ze gewoon weer door. In die twee dagen wel een speentje gegeven en laten weten dat ik er was.

succes joyce mama van mara
 
Mijn dochter (nu bijna 11 mnd) heeft af en toe ook van die fases gehad dat ze een paar weken lang alleen op schoot in slaap viel. Gaat vanzelf over (tenminste, daar ga ik vanuit)...
 
zou ik mee oppassen dat het vanzelf over gaat,een kindje moet leren om zelf inslaap te vallen,ook al weent het even normaal gaat het wel over na een kwartiertje succes
 
Terug
Bovenaan