Slapen opeens drama?

<p>Hoi hoi,</p><p>Mama’s herkenning, tips, adviezen? Ons zoontje is van december 2019, altijd een hele goede slaper geweest. Ik weet dat het een enorme luxe was maar hij sliep altijd van half 8 tot half 8-8 uur, met een middagdutje van 2 uur.</p><p>Sinds een week of 2, doet hij nog maar een middagdutje van 1 of 1,5 uur en begint hij al vroeg te spoken. Wisselt een beetje, soms kwart over 5,6 uur, kwart voor 7..  eerst was het een paar dagen 7 uur/kwart over 7 maar dat is dus ook niet meer. Had ik prima gevonden als dat zijn nieuwe ritme was hoor.</p><p>Meer mama’s waarvan het kindje rond deze leeftijd (21 mnd) slechter sliepen? Is het een fase? Iemand tips? Ik ben 35 weken zwanger, zal hij hier iets aan merken en daardoor wat slechter slapen?  </p>
 
Ik denk dat jouw kindje wat ouder wordt en gewoon minder slaap nodig heeft!

Mijn jongste dochter is net 2 geworden en slaapt in de middag helemaal niet meer of max een uurtje want anders is het s avonds 22:00 voor ze slaapt. Dat is wel vroeg hoor, de meeste kindjes stoppen het middagslaapje rond 2.5 jaar.

Maar een middagslaapje van 1.5 uur is heel normaal op de leeftijd van 1.5 tot 2.5 jaar. De periode dat ze in de middag 3 uur lang tukken is voorbij ;)

En 6.00/6.30 wakker in de ochtend is ook normaal helaas hihi. Tot 7.30 of later slapen is natuurlijk heerlijk, maar zeker luxe en een gelukje.

Ik.merk dat mijn dochter aan 10 uur slaap per nacht genoeg heeft, al vanaf dat ze 18/20 maanden is. Ze slaapt van 20.00-6.00. En dus in de middag 1 uurtje. Doet ze geen middagdutje, slaapt ze van 19.00-7.00.
Dus 12 uur slaap per 24 uur is voldoende voor ze.

5.30 wakker is heel vroeg ja, hopelijk wordt dat snel 6.30, Dat is beter te handelen. Maar je kunt er zo weinig aan doen..
 
Mijn kindje is van dezelfde leeftijd. We hebben vanaf dat ze 4 maanden was gebroken nachten gehad tot 2 weken terug. Wij hebben een slaapgids gekocht die een slaapcoach geschreven heeft. In 5 dagen hadden we haar in een goed ritme met doorslapende nachten. Daarin staat ook dat tot 06.30 bij de nacht hoort. Zij heeft ook een gids geschreven voor vroege vogels, misschien kun je daar tips uit halen. Snuggles en Dreams.
Succes.
 
 
Mijn dochter is 23 maanden en wij hebben net ook een periode van lastig slapen. Ze leek bang als ze een paar keer wakker was midden in de nacht, werd weken lang tussen 04:30 en 05:30 wakker en zat ook minder goed in haar vel overdag. Overdag had ze haar slaapje dan ook echt nodig, soms wat eerder op de dag als normaal.
Ze zat ook midden in een verlatingsangst fase. 
Nu zitten we in de fase dat ze niet naar bed wil. Het kost me zeker elke avond 45 min tot een uur voordat ze eindelijk in slaap valt. Ze wordt standaard nog 2 a 3 keer heel even wakker in de nacht, maar gaat dan gelijk weer slapen als ik even dan binnenkom om even d'r speen en knuffel te geven als ze niet zelf weer gaat slapen.
Wel slaapt ze weer door tot ongeveer 06:00-06:30. Dat was haar normale tijd zeg maar.
 
 
 
Oh wow daar zit ik nu ook in, ook van december 2019. Ons meisje was altijd vroege vogel met 6u wakker. Maar dat vond ik nog prima. Der dutjes waren ook maar 1u tot 1,5u. En sinds 20 en nu 21 maanden is ze ineens 5u wakker en dutjes van 30 a 45 min, een uur mag ik blij mee zijn. Hoop dat het een fase is!!
 
Ik denk dat het idd een nieuw ritme is, en dat ze je voorheen verwend heeft haha.
Een middagdut op deze leeftijd van 1 a 1,5u is prima met een nacht van 11 uur. Mijn zoontje slaapt nu ook van 19.00u tot 06.15 ongeveer en slaapt dan een middagdut van 5 kwartier.
Hij wordt volgende week 2 jaar.
 
Bedankt allemaal!
het bleek na een paar weken toch een fase te zijn.. Meneer is nog wel eens vroeg wakker, maar regelmatig is het nog half 8/8 uur. Middagdutje is nog steeds wisselend. Maar dat moet ik dus maar gewoon accepteren, de kleine draak zal wat minder slaap nodig hebben!
wat ik wel heb gemerkt is dat op dagen dat hij naar de opvang gaat, het savonds krijsen is in bed, slecht slaapt en heel vroeg wakker is. Hij slaapt daar vaak kort en is dus echt oververmoeid, waardoor hij slechter slaapt
 
Terug
Bovenaan