Slapen opeens een drama geworden

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ons dochtertje is bijna 7 weken oud. Ze sliep eigenlijk al heel snel door, liet 6 uur tussen de avond en ochtendfles en overdag steeds 4u er tussen. Alles ging voorbeeldig. Tot zij opeens vorige week (6 weken oud) niet meer overdag wil slapen. Ligt steeds wakker. Opeens is ons hele ritme weg. Meer moeders die dit herkennen? Dat er eerst een topritme was en je opeens bij 6 weken een huilende, niet slapende baby hebt? En wat hebben jullie hiermee gedaan?</p>
 
Ja, heel herkenbaar! Waarschijnlijk een sprongetje of regeldagen. Heb je hier wel eens van gehoord? Anders even googlen, dan zal je veel herkennen :) Meestal is het even een fase waar je doorheen moet en heb je na een ongeveer een week je ‘oude baby’ weer terug. 
Als je denkt dat er iets anders aan de hand is; even het CB bellen!
 
Dit is nu al de 6e dag, kan dat zo lang duren? Gekke is dat ze ook juist veel minder drinkt ook sinds vorige week. Bij regeldagen drinken ze toch juist meer?
 
Baby'tje hebben nog geen ritme dus alsn jij denkt dit is een ritme isbhet niet.
Daarnasst baby's hoeven nog niet door te slapen die van mij was ook heledag wakker die had gewoon geen slaap ja 2 x per dag slaapje ochtend en middag nou prima kijk naar je kind en laat alle theorie links liggen
 
Zie mijn tips bij je eerste topics. 
Ik denk echt dat je beter gewoon kunt accepteren dat een baby van 7 weken geen ritme heeft en gewoon nog vaak wil drinken en vaak nabijheid nodig heeft. Laat dat slapen in het bedje en het droomritme maar los.
 
Tja, ritmes veranderen nou eenmaal, het hele eerste jaar sowieso. Je kindje wordt groter en kan langer wakker zijn. Ze slaapt minder en je moet meer gaan werken met wakkertijden en op bed leggen.

Met 6 weken bestaat er nog geen 'topritme'. Want het veranderd continu, wat heel normaal is want je kindje ontwikkeld zich! Klamp je écht niet teveel vast aan een ritme want dat veranderd echt steeds het eerste jaar... en er zijn nou eenmaal weken dat ze ineens korter slapen, elke nacht om de 3 uur voor een voeding komen etc. Dat er nu een poosje 6 uur tussen zat in de nacht, betekent zeker niet dat dat altijd zo blijft. Succes mama!

 
Heel herkenbaar! Mijn dochter is nu 6 weken en slaapt overdag helemaal niet maar is wel moe. We hebben alles geprobeerd maar ze valt maar niet in slaap en wil alleen bij mama liggen. Heel vermoeiend
 
Terug
Bovenaan