<p>Hallo allemaal, </p><p>sinds 2 maanden gaat mijn zoontje (7 maanden) na de opvang. <br />we hebben veel gedoe gehad met slapen, maar zijn eindelijk zover dat hij zelfstandig in eigen bed inslaapt. <br />bij de opvang slaapt hij (tot mijn verassing en opluchting) ontzettend goed. Zo goed zelfs dat ze hem soms wakker moeten maken. Waar hij thuis Max 45 met soms een uitschieter van 1,5u slaapt, slaapt hij daar wel 3 uren! Per slaapje! <br />thuis ligt hij nog in de wieg omdat hij het ledikant niet prettig vond; lees teveel ruimte om hem heen. Echter bij de opvang slaapt hij prima in het ledikant. Het blijkt dus nu dat hij daar op zijn buik slaapt, en thuis niet. Nu vind ik dat geen probleem, wel spannend maar goed. Ik probeer hem dus thuis ook op de buik te laten slapen in het ledikant maar je raadt het al, dat wil dus niet. Hij blijft jengelen, geeft zich niet neer als ik hem omdraai en al met al ben ik dan zo 45 min verder. Bij mijn schoonzus slaapt hij overigens ook op zijn buik. Ik snap dus echt even niet waarom dit dan thuis niet lukt. Waarom is het dan een drama met uiteindelijk huilen als resultaat en gaat het bij de opvang zo goed?! </p>