Slapen overdag 2 maanden

<p>Dag mama’s,</p><p>Mijn zoontje is nu 10 weken. Sinds deze week leg ik hem overdag in zijn eigen bedje. Dat gaat verrassend goed! :)</p><p>Ik merk dat zijn ochtendslaapje erg lang is (soms wel 3 uur). Verder slaapt hij 45 - 60 min. Hoe is dat bij jullie? Wat doen jullie als je kind al na 45 min. wakker wordt? Leggen jullie hem dan na de wakkertijd (60-75 min.) weer op bed?</p><p>Mijn zoontje slaapt nog niet echt door. Hopelijk gebeurt dat snel!</p><p> </p>

Hier kan ik ook de klok erop gelijk zetten na 45 minuten. Ik ga dan zo snel mogelijk naar boven dat ze niet heel erg wakker wordt. Geef speentje en wrijf net zolang tussen dr wenkbrauwen en voorhoofd tot dr oogjes dicht vallen dan sluip ik de kamer uit. Soms moet ik nog 2 keer terug soms niet, maar meestal daarna slaapt ze zo 1,5 uur verder. 

Mijn dochter van 2 maanden slaapt overdag heel weinig. 'S nachts gelukkig wel goed (klok rond met 2x voeden tussendoor). CB gaf aan dat het niet erg was als ze overdag veel wakker was als ze maar voldoende rustmomenten krijgt. Dat betekent hier gewoon in de box laten liggen en geen aandacht geven. Ze gaat dan rustig rond zitten kijken. Ik mag blij zijn als ze over een hele dag 3 uur slaapt. Ieder kind is anders en je moet kijken wat voor jouw kind het beste werkt.

Mijn zoon is ook 10 weken, na het voeden is hij ongeveer een uur beneden, even bij mij en in de box spelen, daarna naar bed. Slaapt hier hele kort, max 30 minuten tot drie kwartier. Daarna wilt hij echt niet meer, meestal dan bij mij of in de box nog wel eventjes 

Hoi,
Een baby heeft een slaapcyclus van 45-60 minuten en wordt dan inderdaad wakker. Ik liet onze dochter dan liggen (ze huilde niet) en dan viel ze na 15 minuten weer in slaap voor haar 2e slaapje. Dit kun je eens proberen, dan leren ze ook goed zelf in slaap te vallen.
Onze dochter is bijna 15 maanden en slaapt nog niet door hahaha ;-)

Mijn zoon slaapt overdag niet zoveel, elk uurtje / driekwartier is mooi meegenomen. Maar soms ineens een uitschieter en dan slaapt hij ook een paar uur achter elkaar. Ik probeer hem op bed te leggen als ik zie dat hij moe is (dat is gelukkig heel duidelijk bij hem), maar het zijn vaak hazenslaapjes (vaak wel 45 min, maar daarna verder slapen lukt niet). Ik probeer dan een speentje te geven en hem ook weer in slaap te krijgen, maar 9 van de 10 keer is hij gewoon klaarwakker. Ik haal hem er dan uit en leg hem weer op bed als ik zie dat hij moe is, dat is soms al wel binnen het uur!
Hij is 4 maanden, dus volgens alle boekjes zitten baby's van zijn leeftijd vaak al goed in een ritme. Maar het is blijkbaar gewoon hoe hij in elkaar zit. Er zijn bij ons dus soms ook wel 5 slaapjes overdag en geen 3, zoals 'de ideale situatie' zou zijn. 

Mijn zoon slaapt overdag niet zoveel, elk uurtje / driekwartier is mooi meegenomen. Maar soms ineens een uitschieter en dan slaapt hij ook een paar uur achter elkaar. Ik probeer hem op bed te leggen als ik zie dat hij moe is (dat is gelukkig heel duidelijk bij hem), maar het zijn vaak hazenslaapjes (vaak wel 45 min, maar daarna verder slapen lukt niet). Ik probeer dan een speentje te geven en hem ook weer in slaap te krijgen, maar 9 van de 10 keer is hij gewoon klaarwakker. Ik haal hem er dan uit en leg hem weer op bed als ik zie dat hij moe is, dat is soms al wel binnen het uur!
Hij is 4 maanden, dus volgens alle boekjes zitten baby's van zijn leeftijd vaak al goed in een ritme. Maar het is blijkbaar gewoon hoe hij in elkaar zit. Er zijn bij ons dus soms ook wel 5 slaapjes overdag en geen 3, zoals 'de ideale situatie' zou zijn. 

Zeker op die leeftijd zou ik me nog niet te druk maken over de lengte van de dutjes. Die 3 kwartier is wel logisch vanwege de lengte van een slaapcyclus. Blijkbaar heeft je kleintje er daarna ook genoeg van overdag. Afhankelijk van hoe hij wakker wordt, zou je ook kunnen proberen hem te laten liggen inderdaad. Ons zoontje wordt ook nog wel eens eventjes wakker, maar valt dan even later weer in slaap en tukt zo nog een tijdje door.

Terug
Bovenaan