slapen overdag 6 mnd

Hallo,

Mijn dochter van zes maanden slaapt nog heel veel, ze wordt 's morgens rond negen uur half 10 wakker dan geef ik haar wat melk, dan slaapt ze weer tot een uur of half 12, 12 uur dan kleed ik haar aan en geef haar pap. Rond half 2 is ze dan echt al weer moe en dan slaat ze rustig tot een uur of 3 half 4. En rond 5 uur is ze toch ook al weer echt moe en slaapt ze nog een uurtje. Rond 8 uur krijgt ze de laatste fles en gaat ze weer naar bed. Ik heb al verschillende scenario's geprobeerd, zoals na de ochtend fles aankleden en wakker houden maar dat red ik maar tot een uur of 12 want en de fles en aankleden en de pap is te vermoeiend voor haar.Ook heb ik het laatste slaapje voor het avondeten geprobeerd eraf te halen maar dan was het huilen bij het avondeten. Hebben jullie ook van die slaapkopjes??

Groeten Floor
 
Hoi!

Ik dacht dat mijn zoontje een slaapkop was, maar vergeleken met jou kindje is het niets!
Hij slaapt 's morgens tot ong 7.00 of 7.30. Dan nog van 9.30 tot 11.30 en van 14.30 tot 16.30. En soms om 18.00 nog een uurtje. Hij gaat dan om 20.30 of 21.00 slapen.
Maar als jou kinjde meer slaap nodig heeft, zou ik haar lekker laten gaan hoor! Heb je nog wat tijd voor jezelf.

Groetjes
Caroline
 
Hallo Floor,

Ik heb hier nog zo'n slaapkop hoor.
Youri slaapt tot 7.15 uur. Dan maak ik hem wakker voor een fles, wie weet tot hoe laat hij anders zou slapen. Om 07.45 uur ligt hij er alweer in. Dan maak ik hem wederom wakker om 11.00 uur, wassen, aankleden en krijgt hij wat fruit. Dan hou ik hem wakker tot zijn fles van 12.30 uur. Dit kost veel moeite en  regelmatig ligt hij dan ook toch te slapen in de box. Dan gaat hij rond 13.30 uur   / 14.00 uur weer naar bed en slaapt hij tot 16.15 uur. Ook dan maak ik hem weer wakker voor wat fruit. Dan blijft hij ook wakker. Ook omdat ik hem rond 17.00 uur ophaal  bij mijn zusje  als ik heb gewerkt. Dan krijgt hij om 17.30 uur groente en om 18.00 uur gaat hij weer naar bed en slaapt hij (weer!) tot ik hem wakker maak rond 20.30 uur voor zijn laatste fles. Dan gaat hij om 21.30 uur naar bed.
Dit zijn allemaal ongeveer tijden, maar het wijkt er niet vaak vanaf.

Dit betekent dat hij overdag ongeveer 8 uur slaapt en 's nachts nog eens 10 uur. Dat is 18 van de 24 uur! Daar zat ik toevallig dit weekend naar te rekenen dus ik vind het wel geinig dat je er net over begint.

Ik vind het wel lekker dat Youri zo makkelijk is en laat hem lekker slapen. Hij heeft het blijkbaar gewoon nodig. En wie weet hoe weinig hij over een tijdje slaapt! Hij geeft zelf wel aan wat hij lekker vind.
Kon ik maar zo lekker veel slapen...  Ik zou het wel zien zitten af en toe.

Zo zie je wel dat er meer kindjes zijn die zoveel slapen. Ik denk dat het prettiger is dan een kindje dat niet wil slapen, want dan kom je natuurlijk helemaal nergens meer aan toe.

Groetjes,
Maike
 

Hallo,

Ik geloof dat wij helemaal bofkonten zijn, als het aan Davy ligt slaapt hij 's morgens door tot 11.00 uur  en dan krijgt hij om 23.00 uur ongeveer zijn laatste fles. Ik begin er sterk over na te denken om Davy de laatste fles maar wat eerder te geven, want het lijkt mij ook niet normaal dat hij zo lang ligt te slapen 's morgens
 
Hoi Floor,

Mijn dochter is 7 maanden en ook een behoorlijke slaapkop.
's Ochtends wordt ze ergens tussen 9 en half 10 wakker. Ze speelt dan even bij mij op bed. Krijgt daarna haar fles en gaat in bad en weer door naar bed. Het is dan ongeveer half 11. Ze slaapt dan tot een uur of half 1. Krijgt dan haar fruithapje. We gaan dan even wandelen en nog wat spelen. Rond half 3 krijft ze een fles en gaat weer naar bed tot een uur of 5. Krijgt dan wat groente er wordt nog wat gespeeld en om 7 uur, half 8 de laatste fles en dan naar bed tot de volgende ochtend.

Ik geniet er echt van dat ze nog zo veel slaapt, want om heen zie ik dat het ook heel anders kan.

Groetjes Nathalie
 
hoi

Danique 6maanden slaapt ook nog veel overdag, op mijn vrije dagen is ze om
9 uur wakker, fles
van 10.30 tot 13.00 slapen
dan fruithap en fles
ongeveer 14.30 1500 tot 1700slapen
dan hapje groente en fles
18.30 slapen tot 2100
dan weer fles pap

op chreche dagen gaat ze er om 7 uur uit geen probleem en soms slaapt ze op de chreche minder veel te intressant daar denk ik de dag erna haalt ze dat thuis weer in

maar wees blij ik hoor ook wel eens verhalen van kindjes die 3 keer een half uur slapen....en snacht ook nog veel wakker zijn,

Maaike
 
Terug
Bovenaan