<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze kleine meid is nu 7 weken oud. Ze slaapt ‘s nachts als een roosje, maar overdag en ‘s avonds is een probleem. Nu hebben we het boek Droomritme van Stephanie Molenaar. We proberen nu alles toe te passen, maar het is ons nog niet helemaal duidelijk wat te doen met het troosten. Als we haar wegleggen na het voeden, knuffelen en bedritueel gaat ze vaak gelijk huilen. Stap 1 van troosten uit het Droomritme: Speentje en aaien over haar hoofd helpt dan niet om haar stil te krijgen. Dus gaan we dan naar stap 2 oppakken, troosten en zodra ze rustig is, weer neerleggen. Alleen begint ze dan gelijk weer te huilen zodra ik haar weg leg. <br /><br /></p><p>Nou is mijn vraag: als zij na het wegleggen weer gaat huilen moet ik dan weer stap 2 doen en dit blijven herhalen consequent? Ook als ze steeds opnieuw gaat huilen bij terugleggen? Of moet ik toch over naar stap 3: bij mij in slaap laten dommelen en voordat ze echt slaapt wegleggen?<br /><br /></p><p>Oftewel: als ze stopt met huilen door een stap, hou je deze stap dan consequent aan, ook als ze weer gaat huilen bij terugleggen? </p><p>Soms slaapt ze dus wel even 20-30 minuten of zelfs een volledige slaapcyclus van 45 minuten en dan wordt ze wakker en gaat weer huilen. Wat moeten we dan doen? Weer stap 2? En dit blijven doen totdat ze weer in slaap valt? Hoe vaak we dit ook moeten doen?<br /><br />Hopelijk heeft iemand van jullie het antwoord, wat dit snap ik nog niet en bij dit stukje ligt denk ik wel de sleutel voor ons probleem.</p><p>Heel erg bedankt!</p>