slapen overdag is een ramp!

Wie herkent dit? De laatste twee weken wil Runar (geboren 24 nov, dus nu 19 weken oud) ab-so-luut niet meer slapen overdag, terwijl  toch echt wel  hij strontjemoe is! (rode ogen, jengelen, niet op schoot willen, niet id box, niet in bed- alleen ronddragen of wandelen in de kinderwagen of op de buik.)

Ik pas inmiddels al de 10 minuten methode toe (eerder was 5 min. voldoende en na 10 min. strak sliep hij dan!), maar na 3, 4 keer de kookwekker zetten ben ik het wel zat. Niet dat hij altijd een halfuur krijst (soms ook wel!), maar hij ligt zó licht te slapen (eerder kon je een bom afschieten naast 'm....) En na ruim een half uur martelen slaapt hij hooguit een halfuurtje en is dan alweer wakker en nog steeds moe, maar verder slapen ho maar! Dus dan laadt ik m meestal maar in de kinderwagen om te gaan wandelen, dan slaapt hij zó in meestal...... Maar het rendement is niet wat zeg maar: half uur huilen tegen een kwartiertje echt diep slapen schiet niet echt op!! Wie herkent dit en wat doen jullie om je kind overdag te laten slapen?

s Nachts slaapt hij wel diep en ook goed door. Zijn nachtslaap begint zo rond 8, 9 uur en dan komt hij rond 2,3 en 6,7 uur voor voeding. We staan meestal op tussen 7 en (als ik geluk heb) 9 uur 's ochtends, dus dat is niet zo'n probleem verder.

Nou, tijd om af te sluiten, ik hoor m alweer.... (hij lag nét te slapen toen ik de computer aanzette - ik bedoel maar ) Eens kijken of ik m weer in slaap krijg....
Groetjes Edith

hallo edith

ik vroeg me af of je kindje niet in een fase (sprongetje) zit, Ik heb een zoontje van 21 weken en hij was 2 weken terug opeens   2x in de nacht wakker en overdag sliep hij niet alleen wat hazeslaapjes .... en hij slaapt sinds  4 weken door van 19.00 tot 07.00.   en nu slaapt hij gewoon weer door maar hij kan nu op zijn zij draaien, zijn stem is veranderd en loopt is zijn loopstoel rond en heeft veel aandacht voor zijn omgeving..?

ik hoop dat je er iets aan hebt,.. dit is mijn beleving over wat je schrijft

succes ermee

groetjes

Hoi!

Bedankt voor je reactie, het bevestigde wat ik zelf stiekem ook al dacht (we hebben dat boekje "oei, ik groei") , maar ik werd een beetje wanhopig van die gekke dagen...
Toevallig heeft hij vannacht doorgeslapen van 21.00 tot 5.30!!!!! Ongelooflijk!
Alleen het inslapen voor de nacht wil hij ineens bij ons op de arm en vooral niet in bed - is een hele onderneming om het vast slapend in bed te krijgen.
Overdag (vooral 's ochtends) is hij errug vrolijk en hij maakt nieuwe geluidjes en doet lekker  gek als we erom lachen :) Ook is hij dol op rechtop staan en kijkt dan wijs om zich heen! Zal idd wel een groeisprongetje zijn dan! Hopelijk is hij gauw weer de oude, mét nieuwe vaardigheden :)
Hoelang duurde het bij jou ongeveer die hangerige periode?

Groetjes  Edith  

hallo,

dinand is nu 21 weken en heeft ook erug last gehad van dit sprongetje, hij begint nu net sinds gisteren weer een beetje de oude te worden, het slapen gaat weer beter en hij kan ineens een hoop nieuwe dingen zoals van  buik op  rug rollen, op zijn zij draaien en hij maakt nieuwe geluidjes, dus wel leuk alleemaal, maar ik vond deze sprong erug heftig en lang duren zeker 4 weken helemaal uit z'n doen en nu weer op naar de volgende sprongmaar eerst even hiervan genieten,

groetjes susanne

Terug
Bovenaan