Slapen overdag

<p>Zoontje ruim 7 weken vecht overdag tegen zijn slaap. Hij wrijft in zn oogjes en gaapt terwijl hij in de box ligt maar niet in slaap willen vallen.</p><p>In bedje gelegd zelfde verhaal. Zodra hij zijn buik op mij ligt is hij wel vertrokken voor een paar uur.</p><p>Iemand ervaring/tips?</p>

Ik had dat ook rond die tijd. Ze wilde echt niet weg gelegd worden. Heb enkele weken gehad dat ze overdag alleen maar bij mij sliep. Van week 7 tot 11 ongeveer. 
Op gegeven moment heb ik me erbij neergelegd en er maar van genoten zolang als het duurde. Nu wil ze alleen nog maar in bed slapen. 
 Heb verder niet echt tips, maar het veranderd vanzelf. 

Hoi, ik weet niet of je je kindje op bed legt bij vermoeidheids signalen? Bij mij hielp dat heel erg in combinatie met een klein ritueeltje. Dus bij teken van vermoeidheid naar boven, slaapzak aan, gordijnen dicht, speentje in, muziekje aan en kusje.
Heel veel succes! Bij mijn dochter werd 't ook beter bij 12 weken. 

Wij hadden dat ook rond die tijd!
Ik heb toen een vast ritueel gemaakt zodat ze herkende dat ze moest slapen. In het begin werkte dat helemaal niet en sliep wel in mijn armen maar na een tijdje begond het steeds beter te gaan.
Wij hebben ook een MyHummy aangeschaft en ik moet zeggen dat ze hierdoor een stuk sneller in slaap valt 

Heel erg herkenbaar! Mijn zoontje heeft vaker zo’n fase dat hij eind middag niet wil slapen, of tussen de middag niet. Nu zit hij in een fase dat hij geen een slaapje wil doen overdag. Zo ontzettend moe, masr niet willen slapen. Zo vermoeiend!
Hier blijf ik gewoon voorspelbaar voor hem, door hem toch telkens in bed te leggen en ook volgens eenzelfde ritueeltje. 
Gisteren was het zelfs zo erg rond 17.00 uur, hij was doodmoe ( had nog bijna niks geslapen de hele dag), weer huilen. Ik heb hem gewoon even laten huilen. Ik dacht na 10 minuten ga ik werr naar m toe, om het speentje te gevrn en n aai over zijn hoofdje, maar dat was niet nodig. Net toen ik op t punt stond naar hem toe te gaan, was hij vertrokken... Dit was wel erg moeilijk hoor, hem zo te horen huilrn, maar ik moest dit echt even doen voor hem. Hij was zooo uitgeput. 
Ik denk echt dat het n fase is, blijf volhouden. Doe iig elke keer hetzelfde als je je kleine naar bed brengt. Uiteindelijk gaat het steeds beter. Maar zwaar en vermoeiend is t wel!

Mijn dochtertje heeft vanaf dat ze 6 weken was in de draagdoek gewoond. Ze weigerde overdag waar dan ook te slapen. In de draagdoek kon ze niet tegen haar slaap vechten zodat ze niet oververmoeid raakte en ik mijn handen vrij had. Vanaf dat ze 10 weken was ging het ineens veel beter. Is denk ik een fase waar ze doorheen moeten, zeker als je de reacties van huerboven leest.
Succes nog de komende weken.

Mijn zoontje slaapt ook het liefst bij mij. Overdag laat ik het toe, hij slaapt dan soms zijn hele slaapje bij mij, ik doe de draagdoek om, of leg hem heeeel voorzichtig weg wanneer hij slaapt, vaak lukt dat wel. 

Terug
Bovenaan