Slapen overdag

<p>Wij hebben een fijne opvang waar dochter 2x per week naar toe gaat. Vandaag wilde ze even praten, want ze vinden dat dochter wel heel kort slaapt overdag. Dat klopt wel, dat doet ze thuis ook. We proberen thuis te werken met een wakkertijd van 60-90 min en dan in bed leggen en dat werkt aardig. Ze slaap alleen kort, tussen de 30-60 min maar meestal 45 min. Heel soms lukt het om het slaapje iets te verlengen met een speentje of wandeling maar vaak slaapt ze dan niet langer dan 60 min. Korte slaapjes dan wel 4-5 keer per dag. Ik ben al lang blij dat ze nu in eigen bedje kan slapen en volgens mij is het helemaal niet gek toch dat ze zo kort slaapt? Werd er toch een beetje onzeker van want weet niet wat kdv precies wilde horen. Kan er niets aan doen dat ze maar kort slaapt. ‘S nachts slaapt ze goed, 18:30 in bed en word 1x wakker voor een flesje, dan slaapt ze tot 06:00.</p>
 
Hoe oud is je kindje
Die van mij deed ook haze slaapjes wij zijn meteen op2 slaapjes gegaan standaart ochtend middag vanaf 5 weken oud. Dat werkte hij sliep ochtend 1,5 en middag 2
 
Ik denk dat als je kindje verder actief en vrolijk is, er niet veel reden tot zorg is. De slaapjes worden vanzelf langer en dan zul je zien dat ze 2 of 3 slaapjes van 45 min gaan koppelen.
 
Heb ik er niet in gezet zie ik, dochter is 5 maanden oud. Je merkt wel dat ze moe is, dus dan toch maar in bed. Als ze niet wil slapen dan blijft ze op. Maar kreeg het gevoel dat het niet goed was dat ze vaak maar kort slaapt, Maarja, je doet er weinig aan.
 
Ze is verder vrolijk en actief. Zoals ik schreef, ik ben blij met de slaapjes ookal zijn ze kort. Dan maar vaker, als ze maar slaapt lijkt mij. Probeer daarin mijn kind te volgen. Gaat denk ik idd vanzelf de slaapjes koppelen.
 
Ieder kindje is anders en hebben allemaal verschillende slaapbehoeftes. Onze dame is bijvoorbeeld redelijk vroeg gestopt met het 3e slaapje overdag en haar wakkertijden waren al best lang. Nu ze bijna 14 maanden is zit ze nog maar op een slaapje. Beetje vroeg volgens anders maar ze is vrolijk en trekt het prima tot haar bedtijd. En onder de eindstreep slaapt ze genoeg uren. Ik vond het in het begin ook erg lastig om haar niet met anderen te vergelijken, ook al volgde ik haar behoeftes. Het maakte mij soms best onzeker. Maar nu ze iets ouder is, kan ik dat veel beter los laten.
 
Terug
Bovenaan