slapen overdag

Ik heb het eigenlijk best getroffen met mijn zoontje, hij slaapt de hele nacht door(12 uur minimaal), maar overdag heeft hij daar weinig behoefte aan. Hij is nu bijna 4 maanden. De enige manier waneer hij gaat slapen is als ik hem ga wiegen en dan het liefst in zijn wagen, maar dan nog zijn het haze slaapjes. Ik weet niet wat dat voor gevolgen heeft in zijn ontwikkeling en of dat wel goed is dat hij geen slaap pakt overdag. Ik hoor niet anders dan dat alle kindjes slapen overdag. Ook is mij verteld dat ik mijn kind niet in slaap moet wiegen omdat hij daaraan gaat wennen. Nu ben ik een beetje radeloos, want hij maakt de grootste drama's als ik hem overdag in zijn bedje leg, en dat terwijl hij er 's avonds geen punt van maakt.

 
Hoi Lisette,
Maak je er maar niet al te druk om. Mijn zoontje (nu bijna 7 maanden) heeft overdag nooit veel geslapen. Hij sliep dan inderdaad net als jouw kindje ongeveer 12u per nacht, en overdag als ik geluk had 2 keer een half uurtje. Maar sinds een maand of 2 is hij helemaal omgeslagen. Hij slaapt nu ofwel in de voormiddag, ofwel in de namiddag toch 2uur aan een stuk. Volgens een nicht die kinderarts is zou dat komen doordat hij nu actiever is: zitten, spelen, omrollen,... Je kindje zal volgens haar zelf wel aangeven hoeveel slaap het nodig heeft. Zij zei dat ik hem wel moest proberen in zijn bedje te leggen, maar als hij langere dan een half uur huilde hem er weer uit moest halen, want dat hij dan eecht niet moe was... Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
Marian
 
Hoi Lisette
Mijn dochter sliep de eerste maanden ook nauwelijks overdag, maar vanaf dat ze 6 maanden is ongeveer (ze is nu al bijna 10 maanden) slaapt ze netjes 2 keer per dag, smorgens een keer en smiddags, allebei de dutjes doet ze nu in haar bedje, terwijl ze daarvoor juist graag in de box sliep
Het zal idd wel komen doordat ze nu veel actiever worden, dus ff geduld hebben
 
Mijn dochter van veertien weken wil ook overdag niet slapen. De nachten zijn goed; ook minimaal 12 uur aan een stuk.
Ik maak er maar niet zo'n punt van. Zij lijkt er geen last van te hebben en ik accepteer dat het huishouden op een laag pitje staat...
Frustrerend is het wel als je hoort dat ze op het kdv drie keer drie kwartier heeft geslapen...
Maar da's weer logisch omdat ze daar natuurlijk veel meer prikkels krijgt dan thuis.
 
Terug
Bovenaan