slapen overdag

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Mijn kindje is 7 weken en slaapt overdag heel moeilijk in zijn eigen wiegje. S nachts (vanaf 23.00 laatste voeding) is het geen probleem tot s ochtends. Hij slaapt vaak wel in maar wordt dan  na 20-30 min huilend wakker. Als hij bij mij ligt slaapt hij soms zelfs wel 4 uur zodat er dus ook  langer tussen een voeding zit. Als hij eenmaal slaapt kan ik hem soms wel ergens  neerleggen maar in zijn bedje wordt hij dan dus weer snel wakker. Het wordt nu lastig voor mij, omdat ik bijna nergens aan toe kom.
Wie heeft tips?  

Hoi,

Osteopaat schijnt wel eens te helpen of een draagdoek? Dan ligt ie wel tegen je aan, maar heb je je handen vrij om iets anders te doen. Bij mn dochter werkte dat wel. Zij sliep en ik kon stofzuigen en computeren haha.
Succes

Reneke

Ik heb een hangmat in de box hangen en daar slaapt mijn dochter heerlijk in. Of inderdaad een draagdoek.
Zodra ze tekenen van moeheid vertoont (gapen, aan haar/zijn oor zitten) moet je haar in bed leggen. Als baby's te moe zijn willen ze niet slapen.

Ik ben het ook wel eens met wat Irene schrijft. Ze adviseren meest om je baby wakker weg te leggen omdat ze zelf moeten leren in slaap te komen. Ik heb veel gehad aan het boek "Regelmaat en Inbakeren" van Ria Blom. Daarin wordt ook aandacht besteedt aan dit probleem.
Ik had er ook best moeite mee, maar toch doorgezet. Eerst was het soms wel tot 3 kwartier hard huilen en jengelen voor ze uiteindelijk in slaap viel maar binnen 2 weken was dit al verbeterd, momenteel huilt ze even zo'n 5 a 10 minuutjes maar slaapt dan !! Ook zijn wij gaan inbakeren omdat ze onrustig sliep en zichzelf steeds wakker 'maaide' met haar armpjes. Nu schrikt ze niet meer steeds wakker uit haar slaap.
Wie weet heb je wat aan de tip.
Tot schrijfs.

Hoi,

ook wij hebben veel baat gehad bij het boek van Regelmaat en Inbakeren: misschien heeft iemand in je kennissenkring dit boek? Zou ik zeker gaan proberen!
Het komt in het kort neer op: wakker worden, verschonen, voeden, even samen spelen, even alleen spelen (ouder babies), wakker in bed leggen, slapen, etc. Tip uit het boek: zet een kookwekker op 30 min. eerder mag je niet bij je kindje gaan kijken. Trap niet in de valkuil van het op de arm in slaap laten vallen! (dat deden wij nl. wel). Het is even doorzetten, maar daarna gaat het echt beter.
Wat ook kan helpen is het goed donker maken van de slaapkamer van je kindje en het strak instoppen (onder een lakentje, of met bakerdoeken of de bakerzak).
Wij zijn met Lars naar de chiropractor geweest, omdat hij klem had gezeten in het geboortekanaal. Er was maar één behandeling nodig en hij was een heel stuk rustiger.

En wil je een keer slapen: er is vast wel een oma, tante of buurvrouw, die een paar uurtjes de zorg van je wondertje wil overnemen (doe je ze zelfs een plezier mee!). Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen: een uitgeruste moeder is een vrolijke moeder. Zet 'm op!

Groetjes, Marijon

Hoi,

Hier nog iemand die veel heeft gehad aan het boek van Ria Blom. Wij hebben in overleg met het consultatiebureau de Pacco inbakerzak aangeschaft en sindsdien slaapt Sofie overdag in haar eigen bedje (wat ze voorheen echt niet wou, behalve 's nachts).
Een heel herkenbaar verhaal dus.
Ze huilde behoorlijk veel en het enige wat ik kon doen is met haar op de arm rondlopen of op de bank zitten, ik kwam nergens aan toe en dat begon me behoorlijk op te breken. Toen het consultatiebureau is geweest om het inbakeren uit te leggen en voor te doen, sliep Sofie meteen, ze vond het waarschijnlijk heel fijn om zo geborgen te liggen. En ze kan zichzelf nu ook niet meer wakker houden met haar handjes (gingen telkens als schrikreactie omhoog, waardoor ze weer wakker werd).
Als ze nu wakker wordt, dan voedt ik haar, ga even met haar spelen/zingen tot ik merk dat ze geen interesse meer heeft, dan gaat ze even in de box alleen tot ze moe wordt en dan leg ik haar weer ingebakerd in bed en zo gaat het de hele dag door. Natuurlijk huilt ze af en toe als ik haar in bed leg, maar dat is vaak max. 15 minuten en dan slaapt ze zo'n 2 uurtjes.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel succes!

Groetjes Marije,
m.v. Sofie, 17-05-08

Voor als je je kindje NIET wil laten huilen...
Lekker slapen zonder huilen, van Elisabeth Pantley, dit heeft voor mij erg goed geholpen!!!

Dat Blom-advies van wakker wegleggen werkt niet bij elk kind, en het is ook eigenlijk een beetje tegennatuurlijk.

Lekker tegen je aan laten liggen tot ze heel diep slaapt (is voor jezelf ook goed, zo rust je als prille moeder goed uit), draagdoek, dat werkt vaak veel beter als Blom met haar inpakken en wegleggen.

Mijn kinderen sliepen die eerste tijd vaak heel goed op een boxkleed. Lag ik eerst naast ze en als ze diep weg waren liet ik ze zo liggen.

"Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley is een veel kindvriendelijker boek dan Regelmaat van Blom.

Terug
Bovenaan