slapen overdag

onze zoon word zaterdag een jaar hij slaapt nog gemiddeld 2 x per dag.de tijd is verschillend.van 3 kwartier tot 2 uurtjes.maar ik heb niet echt een vast ritueel.ik leg hem in bed als hij moe is,of als hij toch al enkele uurtjes op is.op zich gaat dit prima.hoe doen jullie dat met julie kinderen.ik vraag mw af hoe jullie kinderen van 1 jaar slapen overdag.

groetjes
 
Hoi Peggy,
Mijn zoontje is inmiddels bijna 16 maanden, maar toen hij een jaar was, sliep hij ook 2 keer per dag maar onregelmatig. Ik legde hem ook op bed als hij moe was, net als jij doet met jouw kindje. Nu slaapt hij nog 1 keer per dag, soms is dat 3 uur, soms maar 3 kwartier. Ik probeer hem na de lunch op bed te leggen, maar dan moet hij wel vroeg lunchen. Hij redt het meestal niet tot 12 uur. Bovendien is hij dan moe en eet hij minder. Vanmorgen is hij bij het buittenspelen buitenspelen gevallen, waardoor hij erg moe was. Toen is hij om half 12 naar bed gegaan. Hij heeft nu nog geen boterhammetje gegeten, maar dat komt dan vanmiddag wel.
Ik vind dat je een kindje op bed moet leggen als het moe is en niet om bijvoorbeeld 13.00 uur omdat je zelf  dat ritme wilt. Ik merk bij mijn zoontje, dat hij wel automatisch meer in een ritme terecht komt. Het heeft gewoon even tijd nodig.
Geniet lekker van je kindje,
Patricia  , mama van Max 16 maanden en 28 weken zwanger van tweede kindje  
 
hoi
Ik heb mijn meiden wel altijd in een ritme gehad.  Werd wel eens  een half uurtje eerder of later, maar probeerde met eten en slapen zoveel mogelijk een schema aan  te houden.  Ik vind dat zelf prettig, weet waar ik aan toe ben, en bij hun werkte het heel goed.
Met een jaar sliepen ze ook nog 2x, rond 10 uur naar bed, en rond 2-3 uur en dan van 19.00- 7.00. Langzaam verschoof de ochtend tijd, en werd het middag slaapje korter, zodat ze rond 1,5 jaar op 1 slaapje van ongeveer 1-3 uitkwamen. De jongste is nu bijna 2 en slaapt nog elke middag 1,5 tot 2 uur.
groetjes Melanie
 
Hai, mijn dochter (25 weken) lijkt dit keer het sprongetje over te slaan. Normaal was ze aardig van slag een paar dagen, heel hangerig, huilen, niet willen slapen, weinig eten. Ze was dan alleen maar rustig te krijgen als ze bij me op de bank kon ' hangen'.   Tot mijn verbazing is ze nu al weken vrolijk en gezellig, en merk ik nog niets van de 26-weken sprong. Misschien dat ie nog komt....

Gelukkig ben jij er nu vanaf en heeft jouw kleine meid de sprong al genomen.

Groetjes Yolanda
 
Terug
Bovenaan