slapen overdag

A

Anoniem

Guest
Hallo,

hoe zit het mer de slaapschema's van de kleintjes?
Mijn dochter slaapt in de middag wel 3 uur achtereen in haar bed.
In de ochtend leg ik haar nooit in bed want dan slaapt ze niet, ze doet dan wel hazeslaapjes in de box,kinderwagen oid.

XK

Hoi,

Lois is nu ong 7.5 maand en slaapt nog 3 slaapjes als ze thuis is.
Ze gaat meestal rond 9 uur weer slapen meestal maar 1 uurtje ong.
Direct na haar boterham en fles gaat weer slapen. ong 12 uur half 1 dus en slaapt dan meestal 2 uurtjes.
Dan gaat ze na haar avondeten ook weer slapen. meestal zo rond 18. 00 uur tot half 19.30. en dan douchen en fles en half 9 ligt ze meestal weer op bed.

Nu moet ik zeggen dat ze dat alleen doet thuis...bij me ouders op maandag en vrijdag slaapt ze over de hele dag maar 1 uurtje...ze wil dan gewoon niet..
en op woensdag op het kdv slaapt ze allemaal hazeslaapjes..Alleen op de dagen dat ze thuis is werkt het strakke schema ...

Ze lijkt er verder genoeg aan te hebben, dus maak me er niet druk om.

gr. bambi
mama van Lois 10-07-08

hoi,

mijn zoontje leroy van 7 maanden slaapt overdag maar heel weinig. als ik geluk heb slaapt hij alles bij elkaar overdag maar 1 a 2 uur   en dat elke dag.
na zijn avondhapje om 1700 is hij klaar wakker en geef hem om 1800 nog een fles extra. dan met een beetje mazzel slaapt hij rond 1830 1900. zijn laatste fles krijgt hij dan om een uur of 2100 als hij zelf wakker word.
de nachten doet hij over het algemeen goed en smorgens rond 0730 is meneer wakker.

dus... een mannetje met weinig slaap overdag.

groetjes sandra en leroy

hoi hoi

mijn kleine mannetje is nu 6,5 mnd
en slaapt s'ochtends na de fles van 7.00 ong tot 8.30
en dan om 11.00 na de fles tot 12.30
en dan om 15.00 na de fles tot 16.00 dan maken wij hem wakker.
dan om 19.00 na de laatst fles de hele nacht door.
groetjes mascha

Hier op de leeftijd van 9 maanden zitten we nog op 3 slaapjes. De 2 overdag zijn 1,5 tot 2 uur (meestal richting 2 uur) en dan in de avond voor de laatste fles nog 1 tot 1,5 uur.
Nog best veel, maar zo lang het nodig is...

Hoi hoi,

Mijn dochter is 4 maanden.
Ze krijgt 5 voedingen op een dag.

's Ochtends om half 9 krijgt ze de borst. Daarna meteen weer slapen.
Rond half 12 maak ik haar wakker en dan wordt ze verzorgd en weer de borst.
Dan is ze 2 uurtjes op. Daarna doet ze nog een slaapje van anderhalf uur.
Ik maak haar dan meestal wakker.
Weer voeding ze rond 16.00.  Dan blijft ze de rest van de dag ook wakker.
En zo rond etenstijd van papa en mama valt ze nog een uurtje in slaap in de box.
Om half 10 gaat ze slapen, ze slaapt door 's nachts.

Groetjes, conny mv Délissa 1-11-08

Mijn dochter is nu 6 maanden en slaapt nog heel veel: 17 uur van de 24 per dag. Ze houdt het niet vol om langer dan 2 uur wakker te zijn, dus breng ik haar telkens maar naar bed als ze aangeeft dat ze moe is. 's avonds om 20.00 uur moet ik haar altijd wakker maken voor de laatste fles en dan is ze zelfs niet meer dan een uurtje wakker. Soms maak ik me wel zorgen dat ze zoveel slaapt, maar aan de andere kant: ik geniet ook maar van de tijd dat ze slaapt, kan ik mooi mijn eigen dingen doen en alle aandacht aan haar geven als ze wel wakker is.

Hoi,

Maudy wordt om 7.30 wakker gemaakt voor een fles.
Dan gaat ze van 9/9.30 tot 10/10.30 slapen.
Dan fruithap en fles en rond 13 weer naar bed tot 15.00.
Vervolgens lekker wat limonade en groentehap, spelen, badderen en rond 18 uur naar bed.
Vervolgens krijgt ze rond 20 uur nog een fles en dan slaapt ze de nacht door.

De laatste dagen is het zeuren bij haar, slapen lukt niet erg................de zesmaanden sprong komt er aan, ze was anderhalve week te laat, dus ze zit er midden in........
Dus..............vandaag heeft ze het met 2 keer een half uur gedaan.........prima, maar ik laat haar wel liggen in bed.............zolang ze niet hysterisch gaat huilen, maar gewoon lekker ligt te brabbelen, is het ook rusten dus ik vind het prima. Nu ligt ze namelijk knock out in haar bedje..................
Ik ben er bijna zeker van de ze pakken wat ze nodig hebben, net als met eten...........maudy is een grote slaper, heeft ze van mij. Ze is gewoon snel moe, en heeft dus veel slaap nodig..........prima, dan gun ik haar dat........

Gr. Rimke

Terug
Bovenaan