slapen overdag

Thuis slaapt Laura overdag meestal 2 uur, soms wil ze niet of gaan we ergens naartoe waardoor ze alleen een half uurtje in de auto slaapt. Op de creche slaapt ze vaker niet dan wel, het is daar veel te leuk om te slapen!

Hoe is dat bij jullie kinderen, slapen die nog veel overdag en wanneer houdt dat op eigenlijk? Laura wordt over twee weken 2 jaar.

Daniel sliep eerst smiddags niet meer maar bracht hem wel naar bed zodat hij effe prikkelvrij was, maar slaapt nu wel weer een uur tot soms 2 uur,
Als we weggaan probeer ik eigenlijk altijd met middageten en slaapje thuis te zijn zodat hij naar bed kan maar ergens anders slaapt hij niet,

Liefs Marina

hoihoi

karlijn slaapt overdag bijna nooit meer al vanaf dat ze 14 mnd is
heel soms gaat ze ff slapen overdag als we bv smorgens zijn gaan zwemmen als ze erg vroeg wakker is of als ze op de psz is geweest maar ik verw8 dat dit heel snel afgelopen is want als ze overdag ff geslapen heeft krijg ik haar sávonds niet meer in bedje

liefs maurilla

Bente slaapt thuis ergens tussen niet en de 2 uur. Het ligt eraan wat we gedaan hebben en of ik dagen ervoor aan het werk geweest ben en zij dus naar Kindergarten geweest is. Op Kindergarten slaapt ze helemaal niet meer. Ik vind het niet zo erg, ze is er vrij makkelijk mee en haalt het 's nachts goed in, vannacht van 18.30 tot vanmorgen half 9......
Tijn (bijna 3,5) slaapt op Kindergarten nog elke middag een half uur tot een uur. Thuis ligt hij meestal op ons bed een filmpje te kijken en dan valt hij soms ook nog wel even in slaap. Als ik tussen 11 en einde van de dag in de auto zit met hun, valt Tijn altijd wel in slaap.

Liefs Danielle

Hoi,
Nou hier wordt nog flink geslapen tussen de middag, als ik hem niet wakker maak, slaapt hij zo 3-4uur achter elkaar, maar dat schiet sinds kort niet meer op omdat hij dan in de avond langer op wil blijven en dat kan niet ivm zijn broers!
Laat hem nu gem. 2uur slapen, doe ik dat niet dan trekt hij het niet, heb wel de ervaring dat het een tijdje minder wordt en dan weer wat meer, tenminste bij mijn kinderen, de middelste van nu bijna 5 wilde met 2,5-3 niet meer slapen, daarna juist weer wel en nu soms in het weekend/vakantie/woensdag nog! en in de weekenden als hij mag opblijven komt hij ook zelf naar me toe, mama mag ik aub slapen,,hihi
Wisseld heel erg per kind en periode geloof ik!

Gr MJ

Hoi,
Nou hier wordt nog flink geslapen tussen de middag, als ik hem niet wakker maak, slaapt hij zo 3-4uur achter elkaar, maar dat schiet sinds kort niet meer op omdat hij dan in de avond langer op wil blijven en dat kan niet ivm zijn broers!
Laat hem nu gem. 2uur slapen, doe ik dat niet dan trekt hij het niet, heb wel de ervaring dat het een tijdje minder wordt en dan weer wat meer, tenminste bij mijn kinderen, de middelste van nu bijna 5 wilde met 2,5-3 niet meer slapen, daarna juist weer wel en nu soms in het weekend/vakantie/woensdag nog! en in de weekenden als hij mag opblijven komt hij ook zelf naar me toe, mama mag ik aub slapen,,hihi
Wisseld heel erg per kind en periode geloof ik!

Gr MJ

nathalia is ook echt een slaapkop!
voordat ze naar school ging ( dus voor voor vorige week) sliep ze van 12 tot 2 a 3 uur.
nu slaapt ze als ze naar school is geweest van half 3 tot half 5.

savonds om 7 uur gaat ze naar bed.
voordat ze naar school ging sliep ze uit tot 10 uur
nu tot 8 uur en als ze naar school moet sochtends tot half 8.

dus kort gezegd:

vorige week:
van savonds 7 uur tot sochtends 10 uur
en van 12 tot 2 a 3 uur

nu:

van savonds 7 uur tot half 8/8 uur.
en smiddags van 12 tot 2 a 3 uur en als ze naar school is geweest smiddags van half 3 tot half 5.
en dan weer om 7 uur naar bed.

een echte slaapkop dus!

liefs, do

Het slaapje gaat hier steeds minder goed. Er zijn dagen dat ze niet meer wil slapen. Maar meestal slaapt ze anderhalf tot twee uur.
Emma was, dacht ik, twee jaar en drie maanden toen ze niet meer overdag sliep.

Terug
Bovenaan