Slapen probleem!

Mijn dochter is 16 maanden en heeft eigenlijk nooit veel slaap nodig gehad. Maar momenteel is het wel heel vervelend allemaal.
Ze gaat s'avonds rond 19.45 op bed. Ze wordt dan (de laatste week) tussen 1.00 en 2.00 wakker. Omdat ze overdag heel veel drinkt en voor het slapen nog een papfles krijgt, heeft ze een hele natte luier. Dus ik geef haar dan een schone luier en wat drinken en leg haar dan weer in bed. Dan hoor ik haar wel een dik uur woelen in bed. Ze bonkt dan tegen de zijkanten van het bed en op den duur begint ze te huilen. Ze geeft zich niet neer en valt niet snel is slaap. Dan is het onderhand tegen drieen en geef ik haar toch maar een flesje melk en dan gaat ze weer slapen. (Ik ga dus ook niet gelijk naar haar toe)

Voorheen sliep ze tot 5 a 6 uur dan gaf ik haar een schone pamper en wat drinken en legde ik haar weer in bed en ze sliep dan tot een uur of   8.
Overdag slaapt ze trouwens maar 1 keer, van 12.30 tot 14.30.

Ze loopt sinds 2 weken zelfstandig. Ze zeggen dat kinderen hier vaak meer door gaan slapen, nou zij niet, het lijkt zelfs wel minder. Misschien doet ze ook wel een hoop nieuwe dingen op, waardoor ze s'avonds ligt te malen. Er zitten trouwens ook weer drie tanden aan te komen. Misschien is dat het ook wel.


Wie kent dit?

Groetjes

 
Hoi!

En ik maar denken dat  ons zoontje van ruim 16 maanden een uitzondering is :)

Ook hier slaapproblemen, weliswaar zonder bonken, maar wel met heeel veel gillen! Het lastige vind ik dat je tegenstrijdige adviezen krijgt, maar ja..ieder kindje is uniek en bij de een werkt het een wel en het ander niet.

Sinds een week of 2 is gaan slapen een drama, zowel 's avonds (rond 19.30 uur) als overdag (rond 11.30 uur). Eerder ging ie er eens lekker voor liggen en was hij meteen vertrokken, maar nu begint ie te huilen zodra je een kus geeft en te gillen zodra hij merkt dat je echt weg gaat.
Erbij blijven heeft hier nog geen effect gehad..na een paar keer een uur handje vast houden hebben we dat opgegeven, want het enige dat hij deed was je blijven aankijken!
Nu proberen we telkens even terug te gaan, maar vannacht mocht dat ook niet baten; hij is van half 1 tot kwart over 4 in de lucht geweest en het enige dat ie doet is krijsen; niet echt lekker voor de nachtrust, maar vooral voor hemzelf zooo onrustig. Even troosten werkt, maar zodra hij weer in z'n bedje moet, gaat het mis. Nachtlampje aan, nachtlampje uit...geen effect!

Als er iemand is met goede tips (is dit verlatingsangst, zijn het uitprobeerkunsten ????)...GRAAG!

Groetjes
 
Onze zoon is 15 maanden. heeft ook van die periodes van slecht slapen. Heeft denk ik met tanden te maken. Ik vraag me alleen af of je kind niet te veel drinken krijgt. Wist je dat ze maar maximaal een tiende van lichaamsgewicht mogen? dus 11 kilo is 1,1 liter? Misschien heeft je kind daar last van?Of tanden en kiezen, of misschien een beetje verlatingsangst? Nou sterkte!
 
Terug
Bovenaan