Slapen slapen slapen

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter slaapt ongelovelijk veel. Ik lees hier dat jullie kindjes al de ochtend om 7.30 beginnen en dan pas om 12 uur weer gaan tukken en dan 2 uur later weer gewoon wakker zijn
Ons ritme is

9:30!! wakker en papfles
10.00 Gapen, ogen wrijven en jengelen en dus: weer naar bedje
12.00 Wakker. broodjes, spelen, etc
14.00 weer bekaf en dus weer naar bedje
17.00 wakker, avond eten etc
19.30 Slapen tot de volgende ochten 9.30.

Ze wordt s nachts niet wakker. Ze is gemiddeld dus maar 4 tot 5 uur wakker op een dag. Ik ben zo erg aan huis gebonden(ben thuismama) en wordt hier zelf erg passief van. Heb al veel geprobeerd(vroeg uit bed halen, slaapjes vroeger onderbreken, etc etc) maar ze  is gewoon echt gebaad bij haar eigen gekozen ritme, maar ik niet :-(. De ellende is ook nog dat ze heel erg licht slaapt, en ik niets kan doen overdag als ze slaapt. Geen huishouden of zelfs niet de printer gebruiken. Erg frustie op zijn tijd.
Kennen of  herkennen jullie dit slaapgedrag? En wie kan me hub ervaringen vertellen?

Ik hoor het graag. Ik ben erg nieuwsgierig of mijn kleine Marloes  de enige slaapkop is in Nederland
xxxx Annet  

Hoi Annette,

Kan me voorstellen dat je weinig buiten komt met zo'n slaapkop. Lijkt me best lastig. Toen ik je schema zag, dacht ik maar aan 1 ding. Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar kan het zijn dat ze te weinig voedingsstoffen(en dus energie) binnenkrijgt? Ik heb een oppaskindje en die at tot ongeveer 1,5 jaar zijn warme hap om 11 uur 's morgens. Anders had hij te weinig energie.
Je hebt ze er natuurlijk altijd tussen zitten van die slaapkoppen, maar toen ik je verhaal las, moest ik dus aan dat oppaskindje van me denken.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes, Yvette

Daar zit natuurlijk best wel wat in. Tussendoor krijgt ze ook nog fruit, die had ik niet opgeschreven. Het CB waarschuuwt juist altijd dat we tegenwoordig teveel eetmomenten voor de kleintjes hebben. En met het oog op te veel dikke kindjes krijgt ze van ons niets zoets(van oma natuurlijk wel haha en op feestjes en bezoekjes ook natuurlijk)omdat kinderen dat gewoon niet nodig hebben. Marloes is een gemiddeld kind          qua lengte en gewicht. Keurig binnen alle curves
Ik zal eens bellen met de wijkverpleegkundige, want het is wel treffend wat je zegt.
Thanks voor het meedenken
xxxx

Ik begrijp wat je bedoelt... Ik probeer zelf ook zo min mogelijk produkten met toegevoegde suikers te geven en nu hij tandjes heeft beperk ik aantal eet -en drinkmomenten tot maximaal 7. Dat is namelijk het aantal wat je tanden aankunnen per dag aan zuuraanvallen.
Daniel krijgt normaal gesproken 1 koekje(tarwebiscuitje) per dag. Verder als tussendoortje fruit of rijstewafel/ontbijtkoek(peijnenburg heeft ze met minder suiker). Verder geef ik geen gewone aanmaaklimonade, maar diksap, (verdunde) appelsap of water. Daniel zit qua gewicht/lengteverhouding tussen de -1 en -2 lijn. Ik vind het prima.

Nou laat over een poosje nog even weten hoe het gaat....

Groetjes, Yvette

Het zou inderdaad iets van voedingstoffen kunnen zijn, maar hier met mijn dochtertje heb ik het op een gegeven moment ook gehad. Soms moeten ze ook even dat punt over en moet je soms even doorzetten in de ochtend. Ze gaan dan jengelen en lijken heel moe, maar ik merkte toen dat als ik even vol hield ze even later weer gewoon vrolijk werd en lekker ging spelen. Het leek dan even zo'n punt te zijn waar ze voorbij moest.
Ik weet natuurlijk of dit ook voor jou kindje geld?? Hoe oud is ze?? sommigen slapen to een 1,5 jaar nog 2 x per dag.

Marloes is nu 14,5 maand.
Gister met manlief even haar voedingspatroon doorgenomen en op internet gecheckt wat normaal is voor haar leeftijd. Daar kwamen we maar net aan aan, maar lang niet altijd(hangt van brood beleg af, en helemaal krap wordt het sinds ik sinds paar weken haar tweede fles melk heb afgeschaft). Voel me vreselijk schuldig. En alsof de goden ermee spelen, vandaag extra eetmomentjes ingevoerd en prompt sliep ze vanmiddag "maar" 2 uur (normaal 3,5) en dat terwijl ze vannacht beetje onrustig had geslapen.
Als dit het euvel blijkt te zijn, ben ik je  eeuwig dankbaar dat je dit aan licht bracht, Yvette!! Marloes is altijd een vreselijk vrolijke en energieke dame, dus daardoor dacht ik in eerste instantie dat het nooit aan een tekort aan energie kon liggen, maar ik ben nu in ieder geval erg blij dat ik mijn vraag op dit forum heb gepost.
dikke kus X

Terug
Bovenaan