slapen/steeds vroeger wakker

Hoi,

Ik zal hier al een onderwerp staan over slapen rond de wintertijd, maar start toch ook maar even een nieuw onderwerp hierover. Fenna is nu 13 maanden en wordt 's morgens steeds vroeger wakker. Ze had een periode dat ze wel tot 8 uur sliep 's morgens. De laatste tijd is het half zes, zes uur. Overdag slaapt ze 's morgens (meestal 1,5 tot 2 uur) en 's middags (1,5 uur) nog. 's avonds gaat ze rond 18.30 uur/19.00 uur naar bed. Ze redt het 's morgens ook niet om langer op te blijven. Als we dan ergens heen gaan, valt ze bijv. in de auto weer in slaap. Hoeveel en hoelang slapen jullie kindjes? Wanneer gaat een kindje over van 2 naar 1 slaapjes en in hoeverre is het handig om een kind hier een beetje bij te helpen? Langer dan 3,5/4 uur op zijn, schiet ook niet echt op.

Groetjes, Esther

Hoi Esther,

Dat is precies wat hij hier met Diederik ook hebben/hadden. Ik doe Diederik sinds vorig weekend niet meer 's morgens naar bed (tenzij hij het ECHT niet trekt) en het gaat nu een stuk beter. Hij werd altijd steevast 6.30 uur wakker, toen na de wintertijd ineens rond 5.00 uur en vanmorgen bijvoorbeeld werd hij pas om 7.00 uur wakker, wat voor ons echt prima is!

Ik heb hem toch 's morgens echt wakker gehouden en eerder brood gegeten (11.30 uur) en aansluitend naar bed. 's Avonds hebben ze hun kruit dan ook wat eerder verschoten en dan gaan ze weer op tijd hun bed in (hoewel ik wel probeer te rekken tot 19.00 uur).

Ik denk dat het een paar weken lang duurt voor ze echt over zijn naar 1 slaap. Nu is 1 nog net te weinig maar 2 ook echt teveel (gezien het feit dat ze kortere nachten gaan maken). Diederik is ook 13 maanden nu. Dus mijn advies: ga het toch eens proberen en als ze het echt niet trekt, leg haar dan 's morgens nog een 1/2 uurtje in bed ipv 1,5 - 2.

Succes!

Hier ook 1tje die van 2 slaapjes naar 1 slaapje is.
En ook zei zit er net tussen in, 1 is net te weinig maar 2 ook weer teveel.
Ik probeer haar ook bezig te houden en om 1130 krijgt ze haar boterham en gaat ze daarna naar bed, meestal 12:15uur en slaapt ze tot 1430uur.En dan gaat ze s avonds weer om 1900uur.
Tot de volgende dag 0730 meestal.
Ik merk dat ze bij het kdv 1x slapen beter trekt dan thuis maar daar heeft ze toch voldoende afleiding.

Probeer het eens....wellicht is het de tip.

hey,

sluit me aan bij bovenstaande. en afleiding is hier ook echt de truc. Rond 11 uur merk ik dat floor hangerig wordt; dan gaan we bijvoorbeeld even naar de speeltuin, of de eendjes voeren, of boodschappen doen. Dan om 12 uur brood en naar bed (was eerst half 12, maar bij de opvang 12 uur, en vind eht fijn als het gelijk ligt). En dan slaapt ze tot ergens tussen 2 en 3. En dan 's avonds rond half 6 een dvd aan zodat ik kan koken, 6 uur eten, en dan in bad en naar bed. Het badderen helpt om de tijd te rekken, want dat vind ze leuk...

Liefs,

T

bedankt voor jullie reacties... We gaan het hier inderdaad maar proberen om 1 slaapje te doen. Ben wel benieuwd hoe het gaat. Hoe gaat dat nu bij jullie? En hoeveel kostte dit om hier weer een beetje ritme in te krijgen?

groetjes, Esther

Hier is het nog steeds een beetje op en af hoor, ik hou er zelf rekening mee dat het wel een maand kan duren? Wij hebben het in 1-2 dagen gekeerd, dus 's morgens wakker houden tegen wil en dank en dan voor een lange slaap 's middags naar bed. Eventueel als middageten dan van moeheid niet meer wil even een keer een papfles geven en extra fruit na de middagslaap. Ook even naar de opvang communiceren!

Terug
Bovenaan