Slapen strijd 11 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik heb een vraag over het slapen van mijn zoontje van 11 maanden. De eerste 9 maanden gingen prima: wakker in bed, soms even jammeren of huilen, maar met 1x teruggaan snel stil en lekker slapen. Vanaf 6 weken nachten van 11/12 uur.</p><p>Sinds 2 weken opeens drama! Bij in bed leggen gillen, krijsen, kokhalzen, zweten, etc. Natuurlijk nu met de warmte logisch dat t moeilijker gaat, maar zoveel strijd! Waar het aan ligt?! Misschien aan het feit dat hij opeens loopt en klimt, woordjes zegt of door de vakantie en warmte nu?! De enige manier waarop we hem nu in slaap krijgen is met wiegen in een soort van houdgreep of lopen met de kinderwagen. S nachts nu ook opeens 2/3x wakker. Voorheen een speentje en door, nu weer groot drama.</p><p>Is dit herkenbaar voor een aantal van jullie? Iets wat bij de leeftijd “hoort”? Hoe gaan jullie hiermee om: geborgenheid geven of toch echt slaaptraining?</p>

Herkenbaar bij onze dochter van deze leeftijd... ik geef borstvoeding, dus getroost is ze snel, maar dan weer in bed, pfoei... nu net vandaag denk ik; hee het lijkt weer iets beter te gaan, maar was de wanhoop soms nabij. Bij ons is veel onrust door vakantie, veel weg  warmte, nieuwe dingen leren... dus denk een fase en hoop dat die vanaf vandaag weer over aan het gaan is. Pittig hè!!! Ik blijf er voornamelijk bij en legde haar dan aan, dan was er weer rust. Op een gegeven moment dacht ik; als ze maar slaapt, dan maar op schoot/tussen ons in. Een oververmoeid kind wil ik niet... het gaat denk ik over! Zeker als hij al zo goed geeft geslapen. Ik dacht eerst; toe aan 1 slaapje? Maar dat lijkt het niet te zijn. Dus gewoon doorsijpelen en hopen dat het beter gaat nu het weer koeler wordt. ♡

Rond 12 maanden zit weer een slaapregressie. Kijk maar eens op Facebook of instagram bij slaaptipsvoorbabys. Misschien heb je er wat aan. 

Hier precies hetzelfde nu al een paar weken! (Zoon nu 11.5e maand oud) Het naar bed gaan gaat goed. Maar in de nachten heel veel wakker, staan, huilen, krijsen, niet willen slapen. Ik heb flesjes, wiegen, tussen ons in leggen, wat water enz enz allemaal geprobeerd. Niets hielp hier. Daarom een paar dagen geleden besloten om te troosten in het bedje en verder er niet meer uit te pakken of dingen uit te proberen. Een lange adem voor nodig en 2 nachten amper geslapen maar nu ook 2 nachten zo goed als doorgeslapen(alleen speentje). Ik hoop dus een fase.. 

Wat fijn om de herkenning te lezen! Ik heb al een ouder zoontje maar ben dit echt niet gewend van hem, of alweer vergeten haha.
Dank voor de tip van de slaapregressie, ik ga daar zeker even over lezen.
Pfff nou doorzetten allemaal ? en hopelijk snel weer tevreden goed slapende kindjes. Het is ook gewoon zo zielig om hem zo te zien, zo niet hoe hij overdag is.

Terug
Bovenaan