slapen tot aan de voeding

Hallo meiden

Even een vraagje. Mijn zoontje is nu ruim 10 weken oud en slaapt eiegenlijk nooit tot aan de volgende voeding. Hij krijgt dus een flesje, knuffelen, spelen etc en dan naar bed, hij huilt dan wel even , niet altijd en valt dan in slaap maar is meestal toch wel een uur ofzo" te vroeg " wakker, hij is dan niet altijd uitgerust en is dan echt aan het huilen, soms is hij wel vrolijk. Ik moet wel zeggen dat hij wel best hongerig is en dus regelmatig wil eten maar hij zit al aan 5 x 200 cc dus meer kan echt niet
Hoie is dat bij jullie kindjes, slapen die wel echt tot aan de volgende voeding of is het heel normaal dat ze dat op deze leeftijd al niet meer doen. Alvast bedankt
gr Kim

Hoi Kim,

Senne slaapt ook niet altijd tot aan de volgende voeding. Er wordt gezegd (o.a. in het boek van Ria Blom over Regelmaat) dat je je kind bij de eerste tekenen van moeheid in bed moet leggen. Ik heb een hele tijd geworsteld met het vele huilen en weinig slapen van Senne, maar het gaat nu hartstikke goed. Wat ik heb gemerkt, is dat ik Senne juist niet bij het allereerste gaapje in bed moet leggen. Ze huilt dan in bed erg lang en raakt vervolgens zo overstuur dat ze niet meer in slaap komt. Nu wacht ik totdat ik zie dat ze écht moe wordt (maar nog niet huilt) en leg haar dan pas in bed. Dan heeft ze toch echt al de nodige keren gegaapt. Als ik haar dan in bed leg huilt ze nauwelijks en slaapt snel in. Omdat de tijd dat ze wakker is geweest langer is, slaapt ze nu wel vaak tot aan de volgende voeding.

Ik weet niet of dat bij alle kindjes werkt hoor, maar is mijn ervaring!

Groetjes,
Dionne

Hoi Kim,

Esther slaapt bij lange na niet tot haar volgende voeding en is over het algemeen toch heel erg gezellig. En alle kindjes zijn wel eens een beetje knorrig, Ria Blom of niet. En op den duur slapen ze toch niet meer van voeding tot voeding. Dus gewoon kijken naar wat jouw kindje nodig heeft! Als alles goed gaat, kun je de teugels best wat laten vieren en je kindje eerder uit bed halen. Je zou ook iets kleinere flesjes kunnen geven en dan vaker.

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan