Slapen tot de volgende voeding?

Hallo,
Onze dochter is nu 11 weken en ikprobeer al vanaf het begin rust en regelmaat toe te passen, maar dit schiet toch nog steeds niet echt op... Eten, op schoot spelen en even zelf spelen gaat prima, en  als ze dan moe wordt leg ik haar in bed en gaat ze ook slapen, maar ze slaapt nooit tot de volgende voeding. Vaak is ze onrustig, huilt wat, valt weer in slaap en uiteindelijk probeer ik het dan met de speen tot de volgende voeding te rekken, maar als de speen er tussentijds uitvalt is het brullen... Volgens mij gaat het wel bij meerdere zo, maar volgens mij zijn er ook veel kindjes die wel steeds "braaf" slapen tot de volgende voeding...

Slapen jullie kindjes door tot de volgende voeding? Na de fles van 19.00 uur valt ze wel in een diepe slaap en maken we haar nog om 23.00 uur wakker voor een flesje, daarna slaapt ze door tot 06.30-07.00 uur.

franka (mv Sjoerd (31-01-05) en Marit (09-10-06)

Hoi,

bij ons was het ook zo. Onze dochter sliep nooit tot de volgende voeding en was erg onrustig. Ook ik probeerde die rust en regelmaat, maar het lukte gewoon niet. 's avonds ging wel goed.

Nu bakeren we haar sinds een week in en nu slaapt ze 9 van de 10 keer wel tot de volgende voeding en moet ik haar soms wakker maken. Ze heeft wel moeite met in slaap komen doordat ze veel krampjes heeft, omdat ze moeilijk poept. Met de speen is dit wel minder, maar ik ga maar 1x terug als hij eruit is en dan moet ze zelf in slaap vallen. Hier is ze het niet altijd mee eens, maar ik weiger 30 keer in 10 minuten naar boven te lopen. Het is hier nu een stuk rustiger.

Succes ermee.

Groet, Kaatje

Nathan is nu 12 weken en slaapt nooit de hele rit tussen 2 voedingen in. Met een beetje geluk slaapt hij 2 uur, maar meestal 1 of 1,5. Het is blijkbaar een kindje dat overdag niet veel wil slapen/ niet veel slaap nodig heeft. 's avonds en 's nachts gaat hij steeds meer slapen. Ik had hetzelfde probleem, maar het lijkt zich nu hij bijna 3 maanden is vanzelf een beetje op te lossen. Tot nu toe was het gewoon een beetje aanrommelen...hihi

liefs kim

Hoi,

Mijn kleine is van de zomer geboren en ondertussen 5 maanden (ik 'hoor' bij het zomerforum). OOk ik heb RR toegepast weken lang zelfs maar zonder echt succes. Ik was blij als hij een uurtje sliep.

Ondertussen heb ik me ermaar bij neergelegd dat Lukas geen goede slaper is overdag. Soms niet meer dan een half uurtje tussen de voedingen in (ik geef hem om de vier uur).

Soms haalt hij twee uur (zelden) maar langer dan dat echt niet.

S'avonds is hij dus hartstikke moe. Na zijn flesje van 7 uur gaat hij altijd lekker slapen, om tien uur maken we hem wakker voor het laatste flesje (elf uur vind ik zelf te laat, dan val ik om) en slaapt hij weer verder.

Annemieke

Hier ook een wakkere dame(zit nu trouwens ook bij me op schoot). Tussen de voedingen door slaapt ze zo ongeveer een uurtje (ik voed om de drie uur). 's Nachts slaapt ze goed door dat is dan weer het voordeel van zo wakker zijn overdag. Ik vraag me af en toe af hoe het straks gaat bij de gastouder?

Groetjes Bloem 25

Terug
Bovenaan