slapen tussen elke voeding?

hallo

slaapt jullie kindje nog tussen elke voeding. Ik neem aan van wel ik denk zelf ook dat het moet mijn mannetje is nog maar 4 maanden maar tussen de voeding van ongeveer 16.00 en die daarna ongeveer 19.30 wil hij niet slapen. Hij lijkt ook niet echt moe dus wacht ik al extra lang met naar bed brengen en als ik hem dan om ongeveer 18.00 naar bed breng huilt hij en slaapt dan na een tijdje maar dan maar heel kort half uurtje of zo. En toen zei een vriendin waarom laat je hem dan rond die tijd niet gewoon op. Ik denk dat hij de slaap nog nodig heeft tussen elke voeding komt iemanddit bekend voor of tips?

Heel herkenbaar, wilde hetzelfde topic plaatsen! Mijn kindje gaat ook minder slapen. Ze is een uur voor de volgende voeding alweer wakker. En een uur na de voeding wordt ze pas weer moe. Ze is nu soms al 2 uur op, soms langer. Ik leg haar weg als ze moe is en als ze niet moe toont hou ik haar op. Zo zal er vanzelf minder geslapen worden en meer gespeeld.... zal zich vanzelf gaan regelen denk ik.
Dus wanneer je kindje niet moe is, gewoon lekker ophouden... ze kunnen heerlijk in de box spelen toch?

Succes en geniet van je kleintje

Hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis maar wil toch even reageren. Mijn dochtertje is 8 maart geboren en ze zit op een `schema` van  7, 11, 3, 7, 10. Ze is iets voor elke voeding wakker en ze gaat dan  ongeveer  anderhalf tot 2 uur ( inclusief voeding)  later weer naar haar bedje.

Groetjes

Hoi hoi,

onze Tijn slaapt al een tijdje veel minder. Hij maakt lange nachten, tussen de 11 en de 12 uur en  vaak slaapt hij na de eerste voeding 's morgens ook nog een paar uur. Verder slaapt hij soms daarna wel nog maar meestal niet, hooguit een hazeslaapje van een kwartiertje of zo.  Maar er zijn ook dagen dat hij de slaap  's morgens niet pakt en dat hijin totaal hooguit 1,5 tot 2 uur slaapt op een dag. Hij is in ieder geval eigenlijk altijd wakker vanaf een uur of 2 tot wij naar bed gaan (uur of 10 en dit al best wel een tijd. Is gelukkig een tevreden menneke die zichzelf al aardig kan vermaken (leg m wel geregeld in zijn bedje voor zijn of mijn rust maar daar ligt meneer dan gerust een uur of anderhalf uur lekker te spelen of te kletsen. Ik zou dus zeggen: ieder kind is verschillend en kijk lekker naar je kindje en waar hij zich lekker bij voelt!

groetjes Natasja

Hoi,

Jurre slaapt tot een uur of 7.00/7.30 en dan leg ik hem rond 9.00 weer op bed. De ene keer slaapt hij tot 10.30 en de andere keer moet ik hem rond 11.30 wakker maken. Tegen een uur of 13.00 13.30 gaat hij meestal weer naar bed. maar dat ligt aan de duur van zijn ochtendslaap. Meestal slaapt hij een keer op de dag lang. Ook soms nog rond een uur of 17 een uurtje, want hij red het dan niet tot na zijn voeding van 19.00. Maar ik laat hem dan niet te lang slapen want ik wil hem rond 19.00 19.30 weer in bed hebben savonds. Ook slaapt hij soms in de kinderwagen   als ik ga wandelen, vaak wordt hij zodra ik binnen ben weer wakker.

groetjes
Jadeje

Hoi
Ook Dilan slaapt steeds minder overdag. Hij slaapt gelukkig 's nachts heel goed. Van 20.00 uur - 7.30 uur. Vaak leg ik hem na de ochtend fles nog even weg en dan slaapt hij tot ongeveer 10 uur. Na die tijd leg ik hem weg als hij begint te gapen. Dat is heel wisselend. Als hij echt niet in bed wil slapen ga ik nog wel eens een eindje wandelen. Maar na 10 uur slaapt hij niet veel meer tot hij naar bed gaat.
Groetjes Nurse

Hai!

Ik leg mn kleine meid in principe na iedere voeding wel even in haar bedje. Of ze dan ook echt slaapt weet ik niet, maar ze is wel stil, dus rust ze in ieder geval wel uit. Ik heb beneden nog een (drukke) peuter rondlopen en dan slaapt ze zeker niet! Ook als we op pad zijn, wil ze eigenlijk niet slapen, ze wil niets missen. Zo zijn we bijvoorbeeld met Hemelvaart een hele dag op pad geweest naar Avifauna met een stel vrienden en kids en daarna nog bbq-en. We waren 's avonds om 20 u weer thuis, en ik denk dat ze over de hele dag door 3 keer een half uur heeft geslapen. Terwijl die kleintjes van mn vriendinnen bijna de hele tijd in de wandelwagen hadden liggen slapen!! (! maand ouder, en een van 3 weken jonger) Ieder kindje is weer anders. Ze geven het zelf vaak wel aan!
Ik vind het ook niet erg als ze overdag een keertje wat meer wakker is, als ze 's nachts maar goed slaapt!!! Helaas wil dat ook nog niet altijd lukken! Ze komt nog steeds om haar nachtvoeding ergens tussen 4 en 5uur!
Gr antoi

Thomas is nog een echte slaapkop, hij is per voeding 1,5 uur wakker en slaapt de rest van de tijd. Maar eens in de zoveel dagen heeft hij zo'n moment, dan besluit hij dat hij na een hele dag geslapen te hebben hij om half 5 niet meer naar bed wil. En dat in combinatie met zijn huiluurtje tussen 5 en 6 houd ik hem op die momenten maar op. Maar niet op schoot, hij mag lekker rustig in de box liggen spelen. Heb gelezen dat kinderen zo rond maand 5 van slaap-ritme veranderen en daarom die wakkere momenten. Maar ik heb ook gelezen dat in principe een kindje van jonger dan 6 maanden nog niet toe zijn aan het wakker blijven tussen 2 voedingen in.  
Wat je leest is goed om te onthouden, maar elk kind is anders.

Terug
Bovenaan