Slapen...uhm niet slapen bedoel ik....HELP

Nooya slaapt zo slecht de laatste maanden.
Eigenlijk heeft ze sinds, nou ja haar geboorte 1 maand gehad dat ze opeens doorsliep maar het is nu alweer een hele tijd raak snachts.
Wij zitten er echt een beetje doorheen en zijn zo moe!
Wat Nooya doet is tegenwoordig op haar buik draaien zodra ze in haar bedje ligt maar dan zit ze in de knoop met waar ze haar hoofd, handjes en speen moet laten. Ze gaat dan zodra ze wakker word in kruiphouding zitten en gaat keihard huilen. (echt heel overdreven als je t mij vraagt, t is een dramaqueen)
Maar dan is ze dus zo'n 6 keer per nacht wakker, wij moeten er dus om het uur.half uur uit om haar speen er in te doen en haar enigzins met haar hoofd tussen de spijltjes vandaan te krijgen (niet te letterlijk nemen) en haar weer op haar plekje te leggen.
Laten huilen werkt volgens mij ook niet....zelf kan ik daar niet goed tegen en daarbij huilt ze zo hard, het is echt krijsen en raakt ze totaal overstuur, ik denk dat ze het zo zeker een uur vol kan houden. Van de week hebben we haar 1 ochtend laten huilen...nou ze is er nog steeds schoor van.
Bij ons op de kamer nemen helpt ook niet, ze heeft een paar nachtjes tussenin geslapen maar dan doet ze precies hetzelfde. Voordeel is dat we er niet uit hoeven om de speen erin te doen maar nadeel, wij liggen in de kreukels want zo'n groot bed hebben we nou ook weer niet.
Heeft iemand misschien (ervarings)tips?

Hoi,

wat vermoeiend zeg! Ik kan me voorstellen dat het je helemaal sloopt! Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, wij hebben 2 hele goeie slapers...
Ik zou die van mij laten huilen als er niet echt iets aan de hand zou zijn (en daar bedoel ik bijv. ziek zijn mee) maar dat is per persoon heel verschillend (en ook allemaal goed...)
Misschien wat tips:

-duidelijk avondritueel, afbouwen van de dag, iedere avond hetzelfde
-duidelijk verschil tussen dag en nacht
-slaapzakje aandoen (alleen 's nachts om zo het verschil dag / nacht duielijker te maken
-haar of zelf een nachtje ergens anders slapen. Kan ergens ander in huis zijn, maar misschien kan ze ook een nachtje per week logeren zodat je weer even bij kunt tanken

Hoop dat je er iets aan hebt, succes ermee!

Natasja

Wat vervelend voor jullie, echte tips heb ik niet maar ik doe tegenwoordig wel een dekentje er s'nachts overheen als wij naar bed gaan en die stop ik zo strak onder het bed dat hij eigelijk niet meer echt kan bewegen, dus hij blijft s'nachts op z'n rug liggen daardoor.
Overdag z'n de slaapjes tekort en dan heeft een dekentje hier geen zin, dus is hij overdag eerder wakker omdat hij dus op z'n buik ligt of op z'n buik is gedraaid en niet meer terug kan terwijl hij wil slapen, dus misschien dat een strak ingestopte deken helpt??

Nou, het drama gedeelte ken ik een beetje van onze dame met een flink temperament. Maar gelukkig slaapt ze al vanaf een week of 3 door 's nachts. De gaat om 7uur naar bed en meldt zich dan pas weer rond half 7 als ze ons hoort, anders een uurtje later. Ideaal dus. De laatste dagen is ze erg hangerig, eet wat minder, en sneller moe en vecht flink tegen de slaap. We dachten dat het door haar enorme verkoudheid kwam, maar ik vermoed dat het komt door haar tandje wat in aantoch is! Jaaa!!! Mijn man voelde m zitten beneden! Goed te voelen, klein wit puntje te zien! Dus wie weet bij jullie queen ook het geval?

Heej,

wij hier hebben hetzelfde met Joas. Hij valt snel in slaap maar is de hele nacht door steeds even wakker en rolt dan weer op z'n buik. Dan gaat ie hard huilen en moeten we m omdraaien en z'n speentje geven. Duurt op zich niet lang, maar je nachten zijn daardoor wel gebroken. Is erg vermoeiend. Ik laat 'm ook liever niet te lang huilen, ook omdat ik bang ben dat hij dan in slaap valt op z'n buik en stikt in 't matras/wiegedood. Overdag kan hij wel op z'n rug rollen, maar 's nachts is hij te moe om te bedenken dat z'n armpje naar voren moet en dan lukt 't hem niet.
Heel vervelend en ik hoop dat het maar een korte fase is (duurt eigenlijk al te lang maarja).
Ik heb helaas geen tips, maar heel veel sterkte gewenst en probeer overdag bij te slapen (als je niet de hele week werkt).

Groetjes,
mammavanJoas

Hoi
Tim was ook lange tijd verschillende keren per nacht wakker (hij slaapt altijd op zijn buik, ik heb hem overigens nog nooit betrapt op 'op zijn neus' slapen, ben dus ook niet bang voor stikken. Daarnaast geloof ik niet dat wiegedood op die manier te voorkomen is, ondanks de 'regel' op de rug slapen zijn de cijfers van wiegedood weer gestegen, maar dat terzijde...). Sinds hij 's avonds een papfles krijgt (+/- 21.30/22.00 uur) en de temperatuur op zijn kamertje rond de 17 graden is, slaapt hij over het algemeen door. Natuurlijk heeft hij af en toe onrustige momenten/nachten, maar die hebben wij ook.
Vaak poept hij rond 5 a 6 uur 's ochtends en daar heeft hij ook 'last' van, waardoor hij half wakker word en heeft hij zijn tut weer nodig.
Sinds hij zo goed doorslaapt, word hij rond 7.30/8.00 uur wakker. Prima tijd dus!

Sterkte

Hoi,
Ja inbakeren heb ik gedaan rond de 3 tm 5 maanden maar heb begrepen dat ik dit weer af moest bouwen omdat na 6 maanden inbakeren te gevaarlijk zou zijn.
Toen werkte het inbakeren prima en het afbouwen ging toen ook goed.
Heb haar de afgelopen paar nachten toch weer ingebakerd. (ze lag tussen ons in dus ben er niet bang voor dat er iets mis gaat) maar ze is zo sterk inmidels dat ze toch loskomt uit de doeken. Ik moet dus misschien op zoek naar betere,grotere doeken.
Ik zal ook eens een topic over inbakeren na 6 maanden in de groep gooien. Ben benieuwd of het toch ook gedaan word door anderen.
Groetjes

Terug
Bovenaan