Slapen/Voeding

Ons dochtertje van 10 wk krijgt bv. In principe op verzoek. Zij slaapt alleen 's middags en 's avonds niet veel, een uurtje maar en is dan weer wakker maar volgens ons niet uitgeslapen omdat ze daarna gewoon nog aan het gapen is. Honger heeft ze dan ook nog niet naar ons idee. We willen haar toch graag leren wat langer te slapen en dat ze niet de hele avond beneden kan zijn. Haar ritme kan ook per dag verschillen, hoe laat ze wakker wordt bijv., erg vermoeiend dus.

Zijn er mensen die wel op schema bv geven en gaat dat goed? Misschien dat we zo iets meer regelmaat kunnen krijgen.

Alvast bedankt.
 
ik denk dat als je op schema geeft je zeker wel meer regelmaat krijgt, eerst misschien om de 3 uur ofzo en later zul je zien dat je baby na 4 uur pas weer honger heeft. Maar een baby meer leren slapen wordt moeilijk denk ik, onze dochter heeft altijd al weinig geslapen overdag, maar daarintegen 's avonds en 's nachts wel heel goed.

gr sandra
 
Hier hebben we vanaf dag 1 op schema gevoed.
En dat werkte voor ons heel goed. Maar dat kwam ook omdat zij wel veel sliep of kwam het slapen door het schema voeden. Moeilijk hoor.

We deden altijd wakker maken om 7.00 voeden, boeren, knuffelen en naar bed, 3 uur later het zelfde ritueel. En ze sliep dan ook van voeding naar voeding.

Er werd mij verteld dat als je je kind gewoon wakker maakt na 3 uur het "leert" slapen en eten in schem.
Of het waar is weet ik niet.

het feit is wel dat ze nooit huilde om een voeding en keurig in een schema zat en zit nu is ze al weer 9 en een halve maand.

Groetjes succes
 
Wat bij ons heeft geholpen is inbakeren in combinatie met rust en regelmaat. Wij hadden een vast patroon van handelingen. Slapen, eten, spelen en zo gauw m'n zoontje aangaf weer moe te zijn ging hij gelijk naar bed toe. In het begin was het echt even aftasten maar al heel erg snel kreeg je er toch een soort van regelmaat in. Ik bleef dus wel alles op verzoek doen en ook het voeden dus alleen het patroon was steeds hetzelfde. Zo on het dus voorkomen dat hij de ene keer tussen de voedingen door maar een half uurtje wakker was en de andere keer 11/2 uur. Ook nu doe ik het nog steeds zo en ik merk meteen als ik hem niet op bed doe als hij aangeeft moe te zijn dat hij oververmoeid raakt en dan slaapt hij juist nog slechter.

Succes Rebecca
 
Ik heb totaal geen schema in de BV en voed op verzoek. alleen 's avonds werkte dat totaal niet. Nu geef ik 's avonds een volle fles afgekolfde BV en leg hem daarna in bed, wakker of niet, soms met speen erin en hij valt dan vanzelf in slaap. Hij is gewoon moe 's avonds maar wilde gewoon niet slapen. en in zijn eigen kamer is het rustig en na een goeie fles voldaan en valt dan zelf rustig in slaap.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Gisteren was het weer hopeloos. De nacht en ochtend gaan echt prima, maar daarna is het waardeloos.

Haar gisteravond na de voeding van 20.00 uur weer naar bed gedaan en ze lag gewoon 40 minuten te huilen/krijsen en was zeiknat. Toch maar eruit gehaald, onder de douche gedaan en om 22.15 laatste voeding gegeven en prompt werd ze pas om 6.45 wakker (misschien door het douchen en huilen). Haar eten gegeven en weer naar bed en toen was ze er dus weer om 10.00. Beetje gewassen, aangekleed en eten en dan valt ze bijna gelijk weer in slaap en nu ligt ze dus weer heerlijk te slapen. Kijken hoe we vanmiddag het gaan doen. Ik ga nu maar proberen om de 3 uur te voeden.

Nog een paar vraagjes:
Als jullie kinderen eerder wakker zijn dan de voedingstijd, halen jullie dan je kinderen eruit of wat? En is het ook zo dat kinderen wakkerder worden, bij welke leeftijd dan en wat is dan normaal? Soms ben ik bang dat ik haar te veel wil laten slapen.

Bedankt en groetjes.
 
Hoi,
Toon is nu 6 maanden. Ik geef ook borstvoeding en vond het in het begin moeilijk op verzoek te voeden. Echter op schema voeden werkte bij Toon niet. Nu voed ik op verzoek en het gaat prima. De ene keer slaapt ie langer dan de andere keer maar dat maakt me niet uit. 's Nachts komt ie meestal 1 keer en dan geef ik hem eten, schone luier en hij doet een boertje en dan gaat hij weer verder slapen. Het verschilt denk ik heel erg per kindje. Dus doe wat jij en je kindje het prettigst vinden.
Groetjes,
Masja
 
Terug
Bovenaan