Slapen voor laatste voeding hoe?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Wij hebben een zoontje van 3,5 maand en hebben nu aardig het slaapritme erin. Hij krijgt 5 voedingen van 180. En meestal rond 18:30 uur een voeding. Na deze voedingen gaat hij naar bed en soms, niet altijd, slaapt hij door tot zn laatste voeding. Nu moeten we hem wakker maken, hij wordt uit zichzelf ook snel wakker anders en geven hem dan de fles. We merken alleen dat hij zo uit z'n vaste slaap is dat hij nu om 5 uur alweer komt. Hij is dan bijna niet te troosten en heeft dan honger. Moet ik hem dan om 21:00  wakker maken zodat hij noh 1,5 uur kan spelen etc en dan weer goed moe is of hoe zouden jullie dit doen. Ik durf nog niet goed hem te laten liggen omdat hij de fles van 22.30 helemaal leegdrinken</p><p>Thanks alvast</p>

Gewoon om 5u voeden? Hij heeft toch honger? Dan slaapt hij toch van 22-5 ongeveer? Prima hoor, verwacht zeker niet dat hij 8 uren doorslaapt zonder voeding. Van 22/23-5 is zeker ook doorslapen!
Om 21u weer 1.5 uur laten spelen zou ik echt niet aan beginnen, dat is toch geen doen... dan wen je je kindje aan dat hij in de avond/nacht wakker mag zijn en mag spelen. Na 21u is het bedtijd en blijft iedereen boven in z'n bed tot minstens 6.30u!

Als je zoontje goed op gewicht is zou ik hem niet wakker maken voor welke voeding dan ook, hij meldt zich vanzelf als hij honger heeft. En ja, dat kan ook midden in de nacht zijn. 3,5 maand is nog erg klein en niet gek om 's nachts een voeding te willen. 
Wij hebben nooit een schema gehad en altijd ons kindje gevolgd, maar dat misschien bij je passen?
Succes

En idd, ik heb ze nooit gewekt voor een laatste voeding. Ik ging gewoon slapen en dan hoorde ik wel hoe laat ze voor ren voeding kwamen. Soms was dat om 1u en 5u, soms alleen om 3u, heel wisselend.

Met 3.5 maand is echt alles nog goed en is alles wat je meer dan 3 uur achter elkaar kunt slapen in de nacht een feestje. Verwacht alsjeblieft niet dat hij binnenkort al 8 uur achter elkaar gaat doorslapen. Hier hadden ze geregeld een nachtvoeding nodig tot 13 maanden en ook daarna werden ze nog geregeld in de nacht wakker om 1001 andere redenen, doorslapen kun je nooit verwachten de eerste 2 jaar hoor ;)

Er zijn veel tegenstanders van de late avondvoeding. Bij ons heeft het juist erg goed gewerkt en hebben we dit tot 8 mnd volgehouden. 
Rond 3 maanden dronk onze dochter 3 x per nacht op eigen verzoek zoals iedereen zo aanraadt. Allemaal later in de nacht vanaf een uur of 2. In een maand tijd veranderden er een aantal slaapdingen. Ze ging van 3 naar 2 voedingen. Voor de eerste voeding kwam ze steeds eerder. Het ging van 2 en 5 naar 23.30 en 4/5 uur. Ook sliep ze steeds beter in de avond en gingen wij weer alleen beneden zitten. Nou en dan lag ik dus net een uurtje op bed en daar was ze. Daar kon ik echt niet tegen, viel van de stress niet in slaap. 
Dus zijn we haar wakker gaan maken voor een voeding rond 22.30. Ze sliep daarna tot 4 a 5 uur en wilde nog een keer eten, waarna ze sliep tot 7 uur. 
Rond 6 maanden ging ze pas tot 6 uur doorslapen. En ja je leest het goed. Het doorslapen haalde zo een uur van de ochtend af. Ook omdat ze inmiddels savonds wel lekker sliep. Rond 8 maanden ging de avondvoeding er ook af. En nu is ze 1 en slaapt ze tot 5.30. ze is dan gewoon wakker, ook na een voeding. Uitgeslapen. Doorslapen heeft ook zo zn nadelen ?
En ook nu is er de helft van de nachten wel iets waardoor ze niet doorslaapt. Verkouden, verlatingsangst, motoriek oefenen als ze even wakker ligt, toch weer honger. Ze krijgt nu nog steeds wel eens op verzoek een klein nachtflesje. Eens per twee weken, zoiets.
Ik denk dus dat je beter gewoon rond uur kan voeden. Dan slaap je het snelst weer verder. En ik denk ook dat je niet teveel moet verwachten van doorslapen. Dat is dan ook niet elke nacht, en altijd dezelfde tijden. Oh en dat je kindje in de avond nog niet super slaapt gaat snel veranderen. Als de wakkertijden overdag langer worden en je kindje de 4 mnd voorbij is wordt dat vanzelf beter. Dus als je kindje wakker is mag je het best nog bij je nemen. Maar niet bewust in de avond wakker maken voor een rondje wakker zijn hoor! Dat komt het door jou gewenste slaapritme op de lange termijn echt niet ten goede.

Mijn dochter maakten we altijd wakker voor een laatste voeding en sliep bij 8 weken door tot 7 uur. Bij 4 maanden van 7 tot 7.

Onze zoon van 3 maanden wordt elke nacht wakker. Geven we ook geen avondvoeding omdat hij dan alsnog wakker wordt in de nacht. Dus die maken er niet voor wakker. Hij krijgt om 7 uur de laatste fles en dan wordt hij rond 3 uur weer wakker voor de fles

Elk kind is dus anders. Gewoon bekijken wat het beste bij de baby past

Onze dochter is nu 11 weken. Ze was savonds bij ons op de arm en in de box aan het slapen. Nu gaat ze naar bed na de voeding rond half 8... Als wij zelf naar bed gaan maken we haar weer wakker. Dat is rond half 12. Ze komt na 7-8 uur weer voor een voeding. (ze krijgt de borst) 
Doorslapen is echt niet onmogelijk, ook niet op deze leeftijd. De kleine hier slaapt nu toch al ruim een maand door. (slaapt bij ons op de kamer) 
Onze dochter was vanochtend wat aan het pruttelen omdat haar grote zus wakker was geworden. Heb het even aangekeken, maar ze sliep toch zo weer verder. 
Dus als hij iets eerder wakker dan je wilt zou je kunnen kijken of je het flesje iets kunt uitstellen sochtends door te knuffelen etc. Het zou kunnen dat je dan makkelijk wat verschuift. 

Dat iemand anders kindje wel doorslaapt aub niet vergelijken met jouw kindje dat wel om voeding huilt. Met 3 maanden mag je die gerust een voeding geven. Naast dat het ene kind het andere niet is, ben je zelf ook gewoon kostbare slaaptijd kwijt aan rekken, terwijl je met een flesje zo klaar kan zijn. Jonge babies manipuleren niet, als ze honger aangeven dan hebben ze honger en is voeding gewoon nodig.

Terug
Bovenaan