Slapen, wat een drama!!!

Meiden,

Mijn man en ik zijn werkelijk aan het einde van ons latijn. Wat een drama met Dean en Jack en het naar bed gaan s'avonds. We hebben echt alles al geprobeerd, echt alles maar er is niets waardoor ze gelijk of in ieder geval binnen 30 minuten in slaap vallen ofzo.

Als we ze hun laatste fles geven, vallen ze vrijwel gelijk in slaap en zodra ze in bed liggen begint het feest. Eigenlijk sinds de zomertijd. Mijn man en ik zijn bijna elke avond tot 21:00-22:00 uur met ze bezig. Sorry maar echt doodvermoeiend, zeker gezien mijn lichamelijke situatie. Ik weet ook echt geen andere oplossing meer.

Ze hebben een vast ritueel maar zodra het bedtijd is, denken hun volgens mij dat het speeltijd is ofzo.....

Ik moet volgende week ergens naar het cb, ga daar maar eens wat info vragen. Ze liggen wel met zijn 2en op 1 kamer. Dat kan helaas niet anders. We hebben nog wel 1 kamer extra maar aangezien wij een 'omgekeerd' huis hebben, zitten er 2 verdiepingen tussen alle slaapkamers (volgen jullie me nog?) Dus dat is ook geen optie.

We hebben nu wel verduisterende gordijnen besteld, die zijn dinsdagmiddag klaar dus wellicht dat dat nog iets uit maakt. Ik hoop het want dit is echt niet meer vol te houden voor ons. Hoe leuk het soms ook is om te zien dat ze zo'n plezier hebben. Liever alleen niet s'avonds.

Bedankt! Liefs Lynn.
 
Wat lijkt me dat zwaar inderdaad. En het is ook zo moeilijk want wat bij Chris werkt, hoeft helemaal niet bij jullie jongens te werken.
Maar als je aangeeft dat ze na hun laatste fles in slaap vallen, kan je ze dan niet daarna meteen in bed doen? Dus ritueel voor de fles, dan fles en hop in bed? Wie weet helpt dat.
Andere optie die ik me kan bedenken is kijken of ze een ander slaapje kunnen inkorten, of laten vallen. Slapen ze 'smiddags nog? Dit is de eerste dagen erg zwaar voor ze om dan wakker te blijven maar werpt later dan zijn vruchten af en daar ben je naar op zoek...

Sterkte meis.
 
Blondie75, ik bedoel met ritueel eigenlijk.....in bed, knuffeltje, speentje, kusje, muziekje aan.
We doen ze ook gelijk in bed maar na een aantal minuten worden ze weer wakker en begint het gil-feest. Even wachten met naar bed gaan werkt ook niet.

Dean en Jack slapen heel weinig. Vaak in de ochtend nog een half uurtje (vaak korter) Na de boterham gaan ze naar bed, met mazzel een uurtje maar vaak ook niet. En soms vallen ze na hun groente nog even in slaap maar dat is een echt hazenslaapje van 10 minuten. Ik heb altijd begrepen dat je een kind nooit wakker moet houden......maar dat zal voor ieder kind weer anders zijn.

Dean en Jack zijn natuurlijk om 05:30/06:00 uur al wakker/op omdat onze (werk)dag dan begint dus als ze dan helemaal niet slapen, hebben ze een wel heel lange dag.

Bedankt voor het meedenken. Hoop zo dat het een fase is, ook al duurt deze fase dan al maanden.

Liefs!!
 
Oh okay. Geen tips om het gil-feest over te slaan. Anders dan de donkere gordijnen idd.
Kind wakker houden is zeker niet goed, maar merk aan mezelf dat ik Chris soms langer een slaapje heb laten doen dan nodig was en hij dan juist de nacht minder goed/lang slaapt. En die slaap is toch echt het belangrijkste.
Zo te horen hebben jouw mannetjes niet zoveel slaap nodig, want zo weinig slaap zou Chris niet trekken. Nu maar hopen idd dat dit een fase is.
 
Hoi lieve Lynn ,


Het lijkt alsof ze te moe zijn om te kunnen slapen ?
Waardoor het in slaap vallen langer duurt . Ik herken het hier bij die van mij . Hij kan 2 uur op blijven en dan als ik hem niet iets ervoor in bed leg . Duurt het 2 uur voordat die in slaap valt . Ben ik later pas achter gekomen . Dus als hij over de 2 uur is kan die nog 2 uur erbij langer op blijven dus totaal 3,5 uur leg hem wel dus na 3,5 uur in bed zodat hij voordat zijn 4 uurtjes begint al in slaap valt . Ingewikkelt maar zelf achter gekomen na 1 maand rommelen . Gister na een strandwandeling ook weer een dramma . Het is zo moeilijk en slopend en inderdaad ook de klachten erbij ik ben helemaal stijf . Vindt het zo moeilijk dat ik me aan de tijden strak moet houden . Slaapt nog niet in de wagen en alleen in zn eigen bedje . Wel in de maxicosi in de auto maar is niet zo goed . Ik wens je heel veel sterkte .
 
Dat was mijn idee eigenlijk ook...zijn ze niet gewoon te moe? Ze slapen namelijk wel erg weinig heb ik het idee. Stijn is ook 2 uur/ 2,5 uur wakker en dan is hij weer moe. Maar als hij bv voor 10 min in de auto in slaap valt, dan kan ik hem thuis niet meteen in bed leggen, dan duurt het dus weer een uurtje of 2 voordat hij weer moe is. Het maakt dus niet uit hoe lang de slaapjes duren, maar wel hoe lang hij wakker is. Leg je ze wel iedere keer in bed? Stijn leg ik overdag 2 a 3 keer in bed. Soms slaapt hij lang, soms maar 3 kwartier (dat is voor hem kort). Is er geen mogelijkheid om het eens tijdelijk te proberen om ze apart te leggen. Stijn wordt redelijk snel wakker van geluid. Ik kan me dus voorstellen dat ze elkaar wakker maken/houden.....Het zijn maar ideeen he, ik zit helemaal niet in jou situatie dus misschien werkt dat helemaal niet bij jullie...Ik hoop dat jullie snel tot een oplossing komen!
 
Chris slaapt ook nog twee keer per dag. Van 9-9:45 en van 12:30-14:30 en dan van 19-7. Dus wie weet zou je kunnen proberen ze overdag iets meer slaap te geven. Is altijd het proberen waard :)
 
Hier heb ik dat ook heel lang gehad vanaf kort na de geboorte al tot 8maanden, hij ging altijd pas om half 10 10uur naar bed. Legde ik hem eerder gilde hij alles bij elkaar en als ik hem 10uur op bed lag dan ging hij gelijk heerlijk slapen. Hij slaapt overdag ook maar max 2uurtjes. Nu gaat hij een maandje om half 9 en het is heerlijk je hebt eindelijk weer een beetje tijd voor jezelf. Ik werk ook 4dagen en ben alleen.
Ik hoop dat het bij jouw ook een periode is en dat het snel over is. Hebben ze geen last van tandjes? Je kunt misschien de fles in bed geven als ze dan in slaap vallen voelen ze niet meer dat ze in hun bedje worden gelegd. En misschien zijn ze wel te moe dat hebben sommige kinderen ook dat ze dan erg moeilijk in slaap komen. Hier merk ik nu echt dat hij zich overdag meer inspant en dat hij daardoor eerder naar bed wil dan voorheen. Lastig he en zeker met twee lijkt mij want dan houden ze elkaar ook nog eens wakker. Succes
 
Terug
Bovenaan