slapen? wat is dat???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Sinds ongeveer een week slaap ik echt verschrikkelijk slecht, beter gezegd niet. Ik ga op tijd naar bed. Ongeveer 21.30u en slaap dan tot een uurtje of 2.30u. Ik moet dan even uit bed om naar het toilet te gaan. Ik doe dan absoluut geen licht aan om mezelf niet nog meer wakker te maken. Maar op het moment dat ik terug in bed ga liggen ben ik klaarwakker. Dan lig ik uren te draaien, totdat ik eindelijk rond 6 uur in slaap val! Lekker zou je denken.... Tja dat is ook, maar een half uur later gaat de wekker van man.
Dit is nu pas een week aan de gang en elke dag precies hetzelfde. Ik zit   te suffen op mijn werk, en 's avonds als ik thuis ben met mijn man ben ik niet erg gezellig. Ik baal ervan. Ik heb nog een poosje te gaan, ben nu 28 weken, maar ik weet echt niet hoe ik beter kan gaan slapen.
Heeft er iemand een oplossing hievoor? Ik dacht zelf aan een homeopatisch middeltje misschien???? Ik ben hier absoluut niet in thuis, iemand wel toevallig???

Ik hoop op wat nuttige tips.

Groetjes,
Marloes

Hoi Marloes!

Hahaha..we lopen gelijk op hoor! Ik leef met je mee want ik slaap al een week beneden op de bank....Ik hou mijn vriend 's nachts wakker door mijn gedraai en gezucht en gesteun! Ik werk tot 5 uur en zodra ik thuis ben ga ik ff liggen...(en kan dan de rest van de avond niks meer omdat ik dan helemaal ingekakt ben!) Op het werk weet ik niet meer hoe ik moet zitten...(en hoe ik me ogen open moet houden!)

Een poosje geleden had ik op dit forum ook n stukje geschreven over moeheid en toen raadde veel meiden mij een vitamine aan (stukje heette "ben zo moehoe!!") Moet je ff een paar weken terug kijken.Misschien heb jij daar wel baat bij!

Ik heb trouwens thuis geen pc (zit dus nu stiekum in de baas zijn tijd op het forum!) dus kan ook niet msn-en!

Ik hoop dat t je n beetje opbeurt dat je niet de enige bent! hihihi
Enne, veel plezier bij je 1e x zwangerschapsgym vanavond! (ik vond het niet zo super maar dat kwam meer doordat ik de jongste was en een klein btje buiten de boot viel doordat ik er iets anders uitzag dan de andere vrouwen!)

Groetjes Loesje (Marloes)(28 w. en 1 dag! (4 april uitgerekend....wedstrijdje wie eerder bevalt? hahahaha)

Hoi Hoi,

Hier ook een slecht slaper door de pijntjes en kwaaltjes.
En einderlijk heb ik nu de methode gevonden om beter te kunnen slapen. Gewoon heel laat naar bed gaan!!! Ik ben altijd een vroege slaper geweest. Maar inderdaad werd ik dan ook midden in de nacht wakker en kon niet meer slapen. Nu g aik pas om 23.00 of 23.30 uur naar bed en dan kan ik lekker lang slapen, dan ben ik ook ontzettend moe.
Eerst nog even een warm bad, dat wil ook nog helpen.En misschien een kop warme melk.

Succes verder

Groetjes Ris 41w

Wat grappig om te lezen, kon echt mijn verhaal zijn!
Ik heb dus precies hetzelfde, ook zo verschrikkelijk moe
na het werken, op tijd naar bed en dan na de ' plaspauze'
de rest van de nacht wakker liggen of pas uren later weer
in slaap vallen.
Misschien helpt het wel, om heel laat naar bed te gaan,
heb ik zelf ook wel aan zitten denken, maar ben bang dat
ik dat echt 's avonds niet vol hou.
Er zijn weinig middeltjes die wij nu mogen gebruiken, alleen
de huis tuin en keuken middeltjes zoals warme melk.
Laatst dronk ik een glaasje wijn, werd er lekker rozig van,
dacht nu kan ik vast lekker slapen, nou niet dus, hielp ook geen
bal!!

xx Syrah

Dag insomniacs!

Dit is een aanrader van mijn vader een ware insomniac. Als je wakker wordt echt klaar wakker sta dan gewoon op en ga een blokje om. Je wordt er wel even erg wakker van maar als je weer terug thuis bent, ben je meestal zo moe dat je pats boem in slaap valt.

Ik geloofde het eerst ook niet maar het wert toch echt. Het was een tip van zijn psychiater en toen ik mijn psycholoog er een keer naar vroeg vertelde hij dat dit inderdaad een goed idee is.

groetjes,
Wietske

ps. Maar sinds ik zwanger ben slaap ik gemiddeld 10 uur per nacht, met zo nu en dan een plaspauze.

hoi allemaal,

als ik dit lees denk ik meteen gelukkig ik ben niet de enige die slecht slaapt.(sorry)
ik ga meestal rond 22.30 naar bed en word dan gemiddeld 2 uur later wakker om naar te wc te gaan (je herkent het vast wel) en doe dan geen lichten aan en ik probeer eigenlijk ook snel weer naar mijn warme bedje terug te gaan. ik heb gemerkt dat als ik af koel dat ik dan zeker niet meer slaap. helaas moet ik vaker dan 1 of 2 keer naar de wc 's nachts. maar val meestal wel weer inslaap.

gr. gwendy
28 weken en 6 dagen (30 maart 2006 uitgerekend)

Terug
Bovenaan