Slapen, wat is een goede houding?

Hi Meiden,

Ik ben zelf iemand die graag op mijn buik slaap.
Nu mijn buikje begint te groeien is dat niet zo lekker meer.
Ik ben dus een beetje zoekende naar een goede houding.
Nu lig ik over het algemeen wel lekker als ik half of mijn buik, half op mijn zij lig (snap je het?)
Kan ik dan het kindje of de placenta oid niet afknellen?

Soms word ik wakker op mijn rug. Ik heb ook wel eens gehoord dat dat niet goed is.
Weet iemand hoe dat zit?

Alvast bedankt

Mandy
 
quote: Mandy1981 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2005 12:11:19'));

He Mandy,

Kijk eens op www.babyopkomst.nl, onder het kopje zwangerschap en dan slapen in de zwangerschap, vind je heel veel info.... Welterusten


Groetjes,
CIBI
 
hallo,

Ik heb begrepen dat half op je buik half op je zij slapen helemaal geen probleem is, je lichaam geeft zelf ook wel aan of dat nog kan. Wel als tip gekregen om een kussen onder je bovenste been te leggen die je dan iets opgetrokken hebt.
Op je rug slapen is inprincipe niet zo erg werd mij op zwangerschapsgym verteld. Ik dacht ook dat dat niet mocht, dat klopt ook wel want er zijn 2 aderen die je kan 'afknellen' door het gewicht van je 'volle' baarmoeder. Maar ze zeiden op zwangerschapsgym dat je echt wel omdraait op het moment dat je het niet meer prettig vind, ook als je slaapt. Dus gewoon lekker gaan slapen.
Ik ben ook een buikslaper en slaap vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben niet meer op mijn buik, omdat ik dat niet prettig vond. Sinds een maand of 2 heb ik nog maar 1 houding die ik prettig vind en dat is mijn rechter (soms linker) zij. Ik kan niet wachten tot ik weer op mijn buik kan slapen!

groetjes Kirsten
35w4d
 
Hoi!
Ik ben ook een buikslapertje, sterker nog ik kon niet eens in slaap komen in een andre houding maar gelukkig kreeg ik al snel de tip die mij helpt slapen en nu geeft ik die aan jou!
HET VOEDINGSKUSSEN! is niet alleen handig na de bevalling met het voeden maar ook je beste vriend in de nachten van je zwangerschap. Het is een soort kromme slang en ik knuffel hem eigenlijk met mijn hele lichaam in mijn slaap en als ik op mijn rug lig dan is het kussen onder mijn knieen zodat ik ook geen last heb van trekkende banden.
Ik denk dat het de beste investering is die ik heb gemaakt de afgelopen maanden en raad het je heel erg aan.
Succes en weltrusten!
Vosje
 
Hai, hier nog een buikslapertje. Ik ben het helemaal eens met het adviseren van een voedingskussen!!! Dat is een geweldige oplossing.
In het begin heb ik heel nadrukkelijk aan de gyn. gevraagd hoe het nou zat met slapen, op buik/rug en of dat mocht of niet. Zij zei dat zo lang ik om m'n buik lekker lag, dit geen probleem was, de kleine zit goed beschermd en je kunt niks afknellen ofzo. Meestal ligt het alleen niet zo lekker, al vrij snel. Volgens de gyn. kun je ook rustig op je rug slapen, zolang dit lekker ligt. Je lichaam geeft vanzelf aan als hety niet goed/prettig is.
Maar het voedingskussen is echt een uitkomst, omdat je op een gegeven moment (ik ben nu 37 wkn) echt alleen op je zij kunt slapen en dan lig je lekker stevig. Echt de investering waard!!!
Succes, Mikky
 
Terug
Bovenaan