Slapen

<p>Ik heb een vraagje over het slaappatroon van mijn 5 weken oude dochter. </p><p>Sinds enkele dagen is ze meer wakker overdag, normaal lijkt mij. Alleen heeft ze dan erg veel moeite om in slaap te komen. Ik probeer het ritme aan te houden, voeding-knuffelen-spelen in de box en daarna slapen bij de eerste signalen. Alleen valt ze dan niet in slaap. Wel als ze bij mij ligt. Iemand tips hiervoor? Daarnaast geven wij haar rond 22.30-23.00 uur de laatste fles, ook die wil ze niet slapen! Mijn vriend zit dan soms wel 1.5-2 uur lang met haar. Als ze in de nacht komt slaapt ze eigenlijk altijd snel in. </p><p>Overdag slaapt ze vaak beneden in de wandelwagenbak. Avonden boven in haar bedje (nestje) Oo haar eigen kamer, dit ivm veel geluid maken. </p><p>Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. </p><p>Groetjes </p>

Ik weet niet of je kindje te vroeg of te laat is geboren, maar met 5 weken kan het ook een sprongetje zijn.
Onze zoon had ook eindelijk een beetje een ritme en met 5 weken was het een drama, maar duurde maar een paar dagen!
Daarnaast merkte ik dat hij erg druk was in bed: zwaaien met armen. Daarom hebben wij hem toen op zijn buik laten slapen. Ik weet dat het niet aangeraden wordt, maar mijn zoon was al heel sterk in zijn nek en kon zelf zijn hoofd draaien. Ik had het eerst een aantal keer in de box geprobeerd zodat ik er bij was en dat ging heel goed. 
Als je dochter tegen je aan in slaap valt is dat ook op haar buik dus misschien vind ze dat fijner. 

Baby's moeten leren nog in slaap te vallen. Wat je kunt doen is een ritueel voor het slapen gaan en die vasthouden. Ik ben er gisteren mee begonnen. Als ik zie dat ze moe is, naar boven, slaapzak aan met muziekje eronder, schommelstoel en bedje. Ik blijf op de gang staan, en als ze jengelt blijf ik. Merk ik dat het huilen wordt, troost ik haar. Is ze rustig, loop ik weer weg. Worst ze echt ontroostbaar dan pak ik haar op en beginnen we opnieuw. 

Het boek baby's in een droomritme ben ik aan het lezen. 

Baby's moeten leren nog in slaap te vallen. Wat je kunt doen is een ritueel voor het slapen gaan en die vasthouden. Ik ben er gisteren mee begonnen. Als ik zie dat ze moe is, naar boven, slaapzak aan met muziekje eronder, schommelstoel en bedje. Ik blijf op de gang staan, en als ze jengelt blijf ik. Merk ik dat het huilen wordt, troost ik haar. Is ze rustig, loop ik weer weg. Worst ze echt ontroostbaar dan pak ik haar op en beginnen we opnieuw. 

Het boek baby's in een droomritme ben ik aan het lezen. 

Het kan indd heel goed en sprong zijn, Baby's kunnen dan helemaal van de leg zijn. Is gelukkig maar een fase. 
Bij ons hielp inbakeren goed.  Anders maaide ze zichzelf met haar armpjes telkens weer wakker.  Deden het gewoon met een hydrofiele luier en wat tape om het vast te plakken. Dat vastplakken was tip van de kraamzorg. 

Succes!

Dank jullie wel voor de tips. Mijn dochter is met 37 weken gehaald. Dus dan zit ze nog niet in haar sprongetje? 
Wat ik zo bijzonder vindt, ook erg fijn hoor, is dat de nachten wel goed gegaan. Dan heeft ze er geen probleem mee. 
Heb gisteren avond wel gezien dat ze erg veel met haar armen beweegt in haar slaap. Ben dus wel aan het nadenken over eventueel inbakeren. 

Terug
Bovenaan