Slapen

<p>Er is al veel over geschreven maar toch een nieuw topic over slapen overdag baby bijna 4 maanden. </p><p>Onze baby gaat lief liggen en slaapt inmiddels bijna moeiteloos in sinds we ons aan de wakkertijden houden en een bedritueeltje hebben. Dit koste wat energie maar gaat nu super. Echter wordt onze baby vaak na 45 min slapen weer wakker... wanneer ik onderweg met haar ben zoals bijv in de stad kan ze zo twee uur slapen in de wagen of als ik thuiskom slaapt ze nog even door in de maxi cosi. Wie heeft er tips zodat het slapen ook in bed langer wordt overdag of moet ik geduld hebben? </p><p>Daarnaast vroeg ik me af.. er wordt geadviseerd om je baby na 16.30u niet meer te laten slapen. Geldt dat voor oudere baby’s of ook voor de onze? En zo ja... hoe komen jullie dan die 2/2,5u tot bedtijd door? ? (advies komt uit boek je baby in een droomritme) </p>

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik ben wel benieuwd naar je bedritueel overdag. Geen tranen bij het inslapen overdag? Wauw! Ik heb het boek ook gelezen maar ik vindt het niet helemaal realtisch. Ik hoor het graag!

Onze dochter, 14wkn, is ook niet zo een slaper overdag. Meestal s ochtends 45min/60min, in de middag een uurtje en dan rond etenstijd 45 min en voor de laatste fles (21uu) slaapt ze. Na de fles in bed en dan slaapt ze tot 7/8u in de ochtend. 
Volgens mij vrij 'normaal' voor deze leeftijd om zulke korte slaapjes te hebben. Las in totaal ongeveer 3/4u overdag en dan 10/12u s nachts.

Als we met de auto weggaan of we gaan wandelen dan kan ze wel lang slapen. Lekker dat heen en weer geschud. Dat heeft overigens geen invloed op de slaap s nachts.
Ik probeer gewoon op haar af te gaan. Heb je het idee dat je kindje nog moe is na 45min? Of oogt hij/zij wakker? Dan heeft ze/hij misschien genoeg aan die korte slaapjes.
Het boek droomritme is een hulpmiddel geen exacte wetenschap natuurlijk. Die van ons slaapt gewoon na 16.30 als ze moe is. 

Klein beetje mopperen, soms een traan maar gauw opgelost met een speen. Blijf de eerste minuten vaak even boven wat rommelen zodat ik snel kan reageren. Ik was ook niet helemaal te spreken over het boek en kostte behoorlijk wat investeren voordat het werkte. Ze doet ook een slaapje beneden nog hoor. Moet wel zeggen dat ik ben begonnen met zelf in slaap vallen in de bak van de kinderwagen die ik dan in de box of op de bank bij me zette. Dat hielp enorm. 
Het bedritueel is simpel. Altijd even op de commode, luier checken of gewoon alleen de sokken uit. Dan samen gordijn dicht, lamp uit (ook overdag), slaapzak aan en speen in. Een kus en welterusten. Doe ik zowel overdag als s avonds. Huilt ze toch dan troost ik zonder iets te zeggen.

Toch fijn dat het herkenbaar is EmPee! Klinkt alsof onze kindjes redelijk hetzelfde doen. Ik heb wel het idee dat ze uitgerust is, meestal is ze heel vrolijk als ik boven kom. Volgens mij gaan ze rond de 4 maanden slaapjes overdag wat meer koppelen toch? 
Ik wacht maar rustig af?.

Ik liet onze zoon met 4 maanden nog wel rond half 5 slapen. Ging vaak niet vanzelf, dus dan ging ik nog even wandelen of een boodschap doen met de auto. Vaak was dit maar een kort dutje van een half uurtje /3 kwartier en ging hij dan rond half 8 naar bed. Als ik 'm niet liet slapen, zorgde dat niet voor meer slaap 's nachts. 

Mijn dochter is 20 weken en slaapt vaak niet langer dan een half uur in haar bedje. Na dat half uur is ze meestal vrolijk aan het babbelen en lachen en dan haal ik haar ook uit bed, want dat is niet de plek om te spelen. Vooral de ochtends doet ze tussen 2 voedingen vaak 2 dutjes (9 uur eten, half 10-10 slapen en dan bijv. 11-half 12), maar ik ga de strijd om langer te slapen niet aan; ik moe, omdat ik 100 keer een speen erin moet stoppen, mevrouwtje verdrietig omdat ik niet snap dat ze toch niet gaat slapen. Ook doet ze nog wel eens een dutje aan het einde van de dag, als ze echt moe is zelfs wel eens rond 6, maar tot nu toe gaat half 8 naar bed prima. Moet ook wel zeggen; als het wel een keer eerder/later is, maakt dat voor de nacht echt niets uit, dus we zijn hier niet heel erg van de klok, kijk vooral naar wat ze nodig heeft. 

hoi
Mijn dochter gaat met plezier naar bed sinds ze 4 maanden is en haar speentje niet meer beneden krijgt zodra ik haar in bed leggen en ze haar knuffel en speen ziet begint ze te lachen en gaat ze heerlijk slapen soms nog even 5 min spelen en is overdag na een half uur 3 kwartier weer wakker nu ze 11 maanden is doet ze nog steeds 3/4 dutjes op een dag meestal om 7 uur 10 uur en 1 uur en soms om 4 half 5 nog even en slaapt s'nachts meestal 11/12 uur 

Terug
Bovenaan