Slapen

<p>Zoonlief van 3 maanden oud, begint (eindelijk) langete dutjes te doen in zijn bed.</p><p> </p><p>Hij word na 1/1,5 uur wakker en wilt dan ook echt niet meer in bed slapen. Is dan ook heel alert en wakker. Als ik hem dan bij me pak, slaapt hij gerust nog een uur door! Ik krijg hem dan ook echt niet wakker gehouden. </p><p> </p><p>Ik wil graag dat hij in zijn bedje slaapt of na zijn dutje in ieder geval ook wakker blijft bij mij. Hij slaapt naar mijn idee dan ook echt lang als ik het dutje in bed en bij mij optel (2/2,5 uur) Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?</p><p> </p><p>Hij mag gerust even bij me slapen, maar ik wil niet uiteindelijk een kindje dat even in bed slaapt en er daarna van uit gaat dat er bij mama nog verder geslapen kan worden ?</p>

2/2.5 uur vind ik niet te lang hoor voor een baby van 3 maanden! Ze pakken de slaap die ze nodig hebben.
Kun je hem misschien weer terug leggen als hij opnieuw in een diepere slaap is? Of in bedje laten liggen, ernaast zitten en hem zo met mama erbij in slaap helpen? 
Baby's gaan volgens mij pas vanaf 4 maanden slaapassociaties maken dus voor nu kun je m nog lekker bij je houden zonder dat hij daar later vanuit blijft gaan. Misschien is hij er over een paar weken wel aan toe om langer in zijn bedje te liggen. Nu heeft hij waarschijnlijk nog veel behoefte aan nabijheid. En aan de andere kant... Heerlijk toch ? 

Terug
Bovenaan