Slapen....

<p>Hoi!</p><p>Mijn dochtertje is 2 maandjes maar wel 5 weken te vroeg geboren.. </p><p>Alles gaat gelukkig goed overdag slaapt ze heerlijk en heb ze af en toe der wakker momentje ik geef der dan ook lekker aandacht door een boekje te pakken of gewoon lekker te 'babbelen' alleen zodra we naar bed gaan savonds is ze wakker en begint te huilen alsof ze niet in onze kamer durft te slapen we hebben een Co sleeper dus ze ligt pal naast mij.. In het begin hebben we der nog weleens tussen ons in genomen.. Helemaal aan de bovenkant tussen onze kussens die ver uit elkaar liggen en der eigen dekentjes wij hebben 2 losse dus die komen niet eens bij der in der buurt 3n ze heb een slaapzakje aan dus alles helemaal save behalve het matras die ze in der eigen bedje wel heb die goed doorademd.. Nu durf ik dat niet meer omdat ze een keer met der hoofdje via het matras gedraaid is! Het is een sterke dame ? nu moet ze gewoon in der eigen Co sleeper maar ze blijft gillen.. Ik blijf snachts al wakker zodat m'n man kan slapen maar ik kom niet tot me rust.. Ze is alleen stil als ze bij me leg... Iemand hetzelfde? Of tips?! </p>

Hoi! Nou wil echt niet lullig doen maar “helemaal save” is het gewoon nooit als een baby bij je in bed slaapt het is zo ontzettend gevaarlijk ! 
Heb je een sleepyhead? Dan zou je kunnen proberen je sleepyhead in de co sleeper te leggen misschien vind ze haar bedje gewoon veels te groot 
wat ook nog wel wilt helpen is een puckababy slaapzak 
maar een sleepyhead werkt meestal het beste 
waar slaapt ze overdag? In de box of in de box in een sleepyhead ?

Nee je heb ook helemaal gelijk hoor..! Daarom wil ik ook niet meer dat ze bij ons slaap!! We probeerde het zo veilig mogelijk te stellen maar vind 't zelf ook niet fijn..
Overdag slaapt ze voornamelijk gewoon bij mij en anders in der baby nestje.. In het baby nestje gaat het wel maar een uurtje en dan wil ze niet meer.. Verder doet ze ook niet echt heb nu ook een draagdoek omdat ik gelezen had dat dat ook helpt.. ?Maar verder slaapt ze voornamelijk over dag gewoon bij mij...
Ik heb geen sleepy head ook nog nooit van gehoord.. Daar ga ik is naar kijken! 

Een sleepyhead is een Beetje te vergelijken met een baby nestje alleen is het veel steviger 
vraagje slaapt ze overdag op de buik op jou borst? 
Misschien heb je een buik slaper ? 
in de sleepyhead kan ne kindje wel veilig op der zij slapen 
maar niet op der buik natuurlijk 

Hier ook de eerste weken alleen maar bij papa of mama of de buik willen slapen.. Mijn man en ik hebben het elke keer afgewisseld, het was aardig zwaar, maar opeens na een paar weken kon ik hem in bed leggen. (Geloof na 8 weken).
Hij sliep ook naast ons in de co-sleeper in een puckababy. 
Rond deze tijd begon hij ook wat dieper te slapen in de avond en werd hij niet wakker als ik hem neerlegde (had dan wel eerst 1,5 uur aan de borst gehangen?)
Het is erg zwaar, maar het gaat goedkomen! Ze is natuurlijk gewend lekker warm en veilig in jou buik te zitten en moet even wennen op de wereld?

Ja ze leg veel op der buikje op mijn borst inderdaad.. En omdat ze te vroeg was hebben ze in het ziekenhuis gezegd de eerste weken haar op der zij te laten slapen maar sinds die nacht dat de der hoofdje de andere kant op draaide durf ik der niet meer op der zij te leggen snachts veels te bang dat de dst hoofdje in der matrasje draai en niet meer terug kan... Ik geef (gelukkig) fles voeding dus in het weekend wisselen inderdaad mijn man en ik elkaar af dat is dan weer het fijne aan de fles hihi nou we gaan nog maar even door zetten.. Ik bedenk me snachts maar steeds er zijn mensen die met alle liefde heel de nacht wakker zouden blijven voor zo een wondertje maar dat nooit mee zouden kunnen maken maar het is weleens lastig die postitiviet vast te houden... Slaap te kort is voor niemand best hihi 

Als ze bij jullie wel slaapt dan kun je haar op het aankleedkussen tussen jullie in laten slapen.
Dit is breed en verhoogd, je kunt er dan nooit overheen rollen om het zo maar te zeggen.

Dit klinkt echt als huid honger.. Op die leeftijd legde ik haar altijd slapend weg en in een verwarmd bed ook. Niet recht op haar rug leggen maar eerst op haar zij en dan naar de rug rollen. Anders activeer je het mono reflex en wordt ze wakker ;-)
Een verwarmd bedje deed het ook altijd erg goed!

Terug
Bovenaan