Slapen

<p>Hoi! Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb een zoontje van 16 weken. Slapen is altijd al een beetje lastig geweest. Hij heeft 2 maanden alleen maar in de draagzak geslapen overdag en in bed lukte echt niet. De eerste maand heeft hij bijna iedere nacht in ons bed in mijn armen geslapen.</p><p>De nachten gaan nu gelukkig goed! Tussen 20.00 en 6.00 wil hij 1 keer drinken.  Maaar.. overdag in bed of de kinderwagen tijdens het wandelen, slaapt hij iedere keer maar 30 a 35 minuten. Daarna is hij klaarwakker en valt niet meer in slaap. Heeeel af en toe slaapt hij ietsje langer.</p><p>We doen nu al een hele tijd het volgende: na de ochtend fles weer naar bed, dan slaapt hij 35 minuten. Na uurtje wandelen en dan slaapt hij even in de wagen. Na de tweede fles rond half 12/12 uur in de draagzak tot 15.00 uur. Dan slaapt hij echt 3 uur!! En dan rond 17.00 uur nog een keer in de draagzak en slaapt hij nog eventjes.</p><p>Nu willen we eigenlijk dat hij gewoon in bed gaat slapen, want als hij minder lang slaapt, is hij toch gewoon vrolijk. Gister dus gedaan, maar dan slaapt hij maar 12 a 13 uur op een dag met nacht erbij. En sommige momenten is het alleen maar huilen in bed en valt hij niet in slaap.</p><p>Wat zouden jullie doen? Op bed blijven leggen of toch zorgen voor een lange in de middag in de draagzak?? Of horen die korte slaapjes bij z’n leeftijd. Ik vind het zo lastig!! </p>

Hoi,
Heel herkenbaar! Sommige baby's hebben gewoon wat meer moeite met de grote mensen wereld. Mijn baby heeft tot zelfs 4 maanden op schoot geslapen. Daarna kwam hij niet meer goed in slaap vanwege het daglicht en prikkels. Sinds 4 maanden slaapt hij in z'n eigen bedje. Helaas nog steeds af en toe een half uurtje per keer! Maar het is logisch dat als ze lekker warm bij mama liggen langer slapen. 

Maar wat zou jij doen? Korte slaapjes in bed of toch 1 keer in draagzak voor lange slaap.
En hoe doe jij dat bij de oppas?? 

Terug
Bovenaan