Slapen

<p>Mijn zoontje van 6 maanden slaapt heel slecht overdag en snachts hij word om de uur wakker soms lekker rustig maar vaak gehuil of hij nu last heeft van ergens ? Hij krijgt een zetpil zodat hij als hij ergens last van heb dat hij toch wel kan slapen nouw dus niet dus zetpil werkt ook niet. Het is elke nacht het zelfde ook de zelfde tijd meestal. Iemand een tip ofzo of hulp  want k weet het niet meer</p>

Hoi! 

mijn dochtertje van nu bijna 6 maanden heeft dit ook gehad.
wij zijn overdag echt de wakkertijden goed aan gaan houden maar wellicht doe je dit al?
snachts was ze vooral heel druk met haar voeten en benen sinds ze niet meer ingebakerd werd. 
Wij hebben nu een langere slaapzak gekocht en steken deze aan het eind van het bedje onder de matras. Ze slaapt zo veel rustiger en van savonds 19.30 tot sochtends 07.30! 

Yep, die van mij, 6,5 maanden, werd tot 2 dagen geleden ook elk uur wakker. Combi van tandjes, sprongetje en misschien wie weet wat nog allemaal. 
Vooral onthouden dat hij dit niet doet om je te pesten, hij wil waarschijnlijk zelf even goed slapen. Het is hier vanzelf over gegaan, maar het was wel even pittig en vermoeiend.
Persoonlijk zou ik niet preventief zetpil of iets anders geven. Die onderdrukt geloof ik ook verhoging en zo. Als je kindje ziek wordt, is het belangrijk om te weten of en hoeveel verhoging hij maakt en zo ga je dat dus niet weten.
Slaapt hij bij jullie op de kamer? Wij hebben hem een paar keer bij ons in bed genomen (lees daarvoor zeker eerst in over veilig samen slapen) en toen sliep hij ietsje beter en konden we ook sneller troosten zodat we zo minder slaap verloren.
Sterkte!

Het kan een nasleep zijn van de 4 maanden slaapregressie. Kun je even googelen.
En inderdaad. hij doet het niet om jullie te pesten. Komt vanzelf weer goed. 

Zulke periodes horen er helaas gewoon bij bij baby's!! Ik heb 2 kindjes (2.5 jaar en 9 maanden). Sommige nachten slapen ze heerlijk, soms zijn ze elk uur wakker.
Waarom? Geen idee. Baby's kunnen niet praten dus het blijft gissen ;) Honger, te koud/warm, tandjes, buikpijn, een droom?? Meestal helpt het hier om een beetje melk te geven en dan slaapt ze weer een paar uur diep.
Altijd een zetpil geven moet je niet doen hoor. Zetpillen zijn ervoor als je kindje ziek is/koorts heeft. Ik zou nooit elke avond een zetpil geven omdat ik zelf een nacht wil doorslapen. Lijkt me niet goed voor het lijfje van je baby.
Gebroken nachten horen er gewoon bij, ook al is dat helemaaaaal niet leuk. Er zijn nachten dat mijn beide kinderen liggen te spoken en ik amper 3 uur kan slapen op een nacht.. ja dat is kut, maar er zijn gelukkig ook nachten dat het wel goed gaat en dan ben ik weer gelukkig :) 
Accepteren helpt het beste, het is heel normaal baby gedrag. En dit blijft nog wel zo hoor, de komende maanden. Sommige nachten zal je kindje heerlijk slapen, andere nachten niet.. zo werkt het bij baby's ;) 

Terug
Bovenaan