<p>hallo mama’s en papa’s, </p><p>Ik plaats dit berichtje voor mijn neefje (2 jaar en 9 maanden), want mijn zus heeft geen account. Ik hoop dat jullie tips hebben. </p><p>Het slapen ging eerst heel goed, sinds 1,5 maand heeft hij een peuterbed. Het is nu een week bezig, dat hij niet meer naar bed wilt en ze heeft al vanalles probeerd. Eerder legde ze hem weg en viel hij zelf in slaap Als ze aanwezig is in de kamer gaat hij niet slapen maar is hij wel rustig. Moment dat ze de kamer verlaat is het paniek en geeft hij aan verdrietig te zijn, waarom maakt hij nog niet duidelijk. In haar bed wil hij ook wel slapen maar dat wilt ze niet aanwennen. Ze blijft nu uren op de kamer totdat hij slaapt en dan kan ze zachtjes weg, maar dan slaapt hij niet meer door. Als hij wakker wordt begint het verhaal weer opnieuw. </p><p>Owja ook geeft hij aan dat de deur iets open moet terwijl deze eerder altijd dicht ging. (Hij kan hem zelf wel opmaken)</p><p>Heeft iemand tips hoe dit kan komen en wat ze er mee kan doen?</p><p>Alvast bedankt! </p><p>– normaal stond zijn sterrenhemel altijd aan, die wilt hij nu uit.</p><p>– Nachtlampje wilt hij wel aan, stond eerder altijd uit. </p><p>– extra moe gemaakt door te gaan zwemmen in de avond, wel zelfde bedtijd aangehouden</p><p>– deur stukje open die hij eerder altijd dicht wou - uiteraard aangegeven dat ze aanwezig is op de kamer ernaast, maar moment dat ze weg wil lopen/ loopt gaat hij uit bed</p><p>- nu een knuffel met nachtlampje besteld..</p>