Accepteren
Hoe lang en tot hoe laat slaapt ze in de middag? Doet ze nog 2 of 3 slaapjes? Als het er nog 3 zijn, lijkt het me een mooi moment om proberen over te gaan op 2 slaapjes! Dat kantelpunt ligt rond de 7-8 maanden!
Ik heb 2 dochters en ben er ondertussen wel achter dat zulke momenten er helaas soms bij horen. Soms duurt het een paar weken en dan is het weer voorbij.
Mijn jongste dochter is nu 11.5 maand en slaapt overdag 2x (9.30-11.00 En 14.00-15.15) Voorheen ging ze om 19.00 dan écht slapen,dan was ze zo moe.. maar sinds 2 weken slaapt ze pas rond 20.30. Ik maak haar om 15.15 bewust al wakker, maar ze wordt ineens ouder en kan makkelijk wakker blijven van 15.15-20.30 (vindt ze zelf haha) 1x slapen red ze écht nog niet, om 9.30 is ze écht moe s ochtends.
Nu slaapt ze ook nog maar net 10 minuutjes, en dan nog met een hoop gehuild en nog een extra flesje van 60cc, toen pas gaf ze op
Dus tja, het is gewoon de zo'n fase hier
En over een maand of 2 slaapt ze wel 1x en dan is dit weer voorbij. De afgelopen maanden waren er wel vaker van dit soort weken. Het gaat voorbij (En dan begint het weer haha!)
Gewoon je kindje wat later naar bed brengen of even beneden houden en een uurtje later weer erin met een klein flesje. Hiet wordt ze soms na een uur slapen ook wakker en weigert ze te gaan slapen. Dan haal ik haar eruit, uurtje spelen en dan weer naar bed met een beetje melk. Mijn ervaring is dat het er gewoon bij hoort, en ik wil mn dochter niet onnodig lang laten huilen dus ik haal haar liever uit bed op zo'n moment (ik probeer natuurlijk wel eerst zo'n 10 minuten om haar terug in slaap te krijgen)
Succes!