Slapen

<p>Hallo ?</p><p> </p><p>onze kleine meid van bijna 1,5 jaar word snacht standaard 1 x wakker en slaapt alleen door als ze tussen ons in ligt + ze is elke ochtend standaard tussen 5 a 6 uur wakker en klaar om de dag te beginnen ( vrolijk en brabbelend ) iemand tips ? Of moeten we ons er bij neerleggen dat ze een ochtend meisje is ?</p>
 
Hey,
Hier hetzelfde! Ons kindje slaapt de eerste helft in zijn eigen bedje en rond 22.00 wil hij bij ons in bed. Als ik hem dan in zijn eigen kamertje laat liggen dan blijf ik continue heen en weer lopen. Ik vind het vaak wel gezellig als hij naast me ligt maar ook slaap ik minder goed.
 
Hoi hoi, ik heb een soort gelijke vraag ? Onze kleine man (1 jaar, 8 maanden) gaat zo 19:00/19:30 naar bed maar word zowat iedere ochtend 05:30/06:00 wakker… Graag zou ik hem wat later/langer willen laten slapen. Nou ben ik begonnen z’n middag slaapje een kwartiertje in te korten naar 2 uur en een kwartier. Maar ik las net weer ergens dat te kort slapen overdag juist kan zorgen voor midden in de nacht wakker worden… :/ Watie de laatste tijd ook geregeld doet. (Lees soms van 02:00-05:00 wakker zijn)
Bij ons in bed slapen wil en doet hij niet, hij gaat dan spelen en leren. Jammer want ik vind t heerlijk om de kleine in bed te hebben!
 
Haha mijn mannetje heeft ook nog nooit in ons bed geslapen. Wel eens geprobeerd maar dan is het een groot feest voor hem en wordt het absoluut geen slapen meer haha. 
Hij is nu 15 maanden en word opeens nadat hij maanden van 19 tot 7 sliep ook om 5:30 overstuur wakker. Na beetje troosten en een fles slaapt ie weer veel te lang eigenlijk waardoor die niet overdag kan slapen of met veel.moeite aan het eind... 
Ik ga ervan uit dat het weer even een fase is waarin er een nieuw ritme gaat ontstaan... Alleen snap ik ook nog even niet hoe dat ritme eruit ziet.
@vlindertattoo hoeveel dutjes doet ze overdag? 
 
 
Ook hier al heel lang in een vroege-vogel fase. 2 slaapjes overdag zijn te veel en 1 te weinig. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat dit vanzelf weer beter gaat zodra hij weer in een ritme zit waarbij hij 1 slaapje goed aan kan. 
Over ritmes gesproken kan ik je die uit de boeken van Stefanie Lampe aanraden, werken hier super. Ik ben verder niet zo van de boeken maar een vriendin kwam hier mee en moet zeggen dat het goed werkt!
Volgens haar idee is het tot ruim 1,5 jaar nog twee slaapjes overdag. Voor 1,5 jaar in het 2-3-4 ritme. Na 1,5 jaar in het 3-3-4 en daarna 5,5-5,5 ritme. Dan heb ik het over wakker tijden. 
 
Ik snap de 2-3-4 niet. Misschien een blond momentje haha maar kun je t uitleggen?
2 uur wakker, 3 uur slapen, 4 uur wakker?
 
Hier net hetzelfde achter de rug... maar ook drukke tijden voor onze 14 maanden oude druktemaker... wil nog maar 1 dutje doen.. maar had nog moeite met 1 lang slaapje.. 3 kiesjes kwamen door... meneer is nu opeens aan het oefenen met los staan... tot 2 dagen terug werd hij ook om half 6 wakker, en dan was het ook gelijk huilen. Inderdaad niet plat willen liggen en hij zat niet lekker in zijn vel. De kwartjes zijn nu dus gevallen bij ons allemaal... meneertje heeft zich weer ontwikkeld op 100 verschillende vlakken tegelijk (want waarom niet gewoon multitasken)
 
Terug
Bovenaan