Slapen

<p>Dag lieve mama’s,</p><p> </p><p>Ik heb even een vraag. ( ik ben eigenlijk ten einde raad)</p><p> </p><p>Mijn zoontje ( 1 augustus 6 maanden) slaapt de ene nacht heel goed en de andere nacht is het bijna elk u / om de 2 u gezeur en gehuil en alsk ik dan ga kijken zijn zijn oogjes gewoon toe dan geef ik zijn tut en is hij stil maar vanaf die tut uit zijn mond is begint hij weer. ( overdag kan hij zijn tut ook inhouden en soms ‘s nachts ook heel de nacht. Hetzelfde met op zijn buik draaien. Telkens doet hij dit en vanaf hij dan op zijn buik ligt huilt hij terwijl hij zelf wel kan terug draaien (wanneer hij er zelf zin in heeft) hij maakt hier precies een spelletje van en ik heb ook al geprobeerd hem dan te laten zeuren maar dat blijft maar doorgaan tot ik zijn tutje dan geef of hem terugdraai. Dit gaat nu al 1,5 zo en de laatste 2 nachten is het het ergst. Normaal begint hij pas vanaf 5u half 6 soms slaapt hij ook gwn tot 6u half 7 zonder problemen. Heb ook al geprobeert hem ‘s nachts nog melk te geven maar dan moet ik hem hiervoor wakker maken want hij zeurt wel mr slaapt gewoon. Slaapzak tussen de matras steken hielp in het begin tegen het draaien maar dat is ondertussen niet meer sterkt genoeg en hij draait zich alsnog op zijn buik. Is dit misschien een fase of zijn er tips die ik mss nog niet geprobeerd heb ?( geloof me kheb al veel geprobeerd)</p>

Vervelend zeg! Wij hebben hier ook echt zo een fase geen. Ons zoontje heeft geen speen. Hij sabbelt op zijn knuffeltje. Je zou een klein knuffeltje of doekje aan zijn speentje kunnen maken zodat je zoontje zijn speentje makkelijk zelf terug kan vinden. Dat naar de buik draaien is heel irritant. Wij lieten hem ook wel eens liggen. Maakte ons niet uit als hij op zijn buik sliep, maar dat lukte hem nog niet. Sommige nachten inderdaad 4-6 keer uit bed om meneer goed te leggen. Dan inderdaad ook met wat gemopper erbij met zijn ogen dicht. Zou dit gewoon blijven doen. Het gaat over. Zodra je zoontje doorheeft dat hij op zijn buik kan slapen, hoor je hem niet meer. Wij liepen naar zijn kamer zodra we hem hoorde. Goed leggen, knuffel erbij en weer naar bed. Zou er een niet al te lang moment van maken. Fase heeft hier ook echt wel weken geduurd. Succes??

Terug
Bovenaan