Slapen

<p>Lieve ouders. Ten eerste alvast de allerbeste wensen voor 2021? <br /><br /></p><p>maar even een vraag aan jullie. Onze kleine is nu bijna 6 maanden maar sliep overdag al heel slecht en vechte tegen haar slaap hebben alles al geprobeerd om haar te laten slapen en als het lukt is het voor 10 min 15 als we geluk hebben. Ook snachts slaapt ze opsig wel redelijk maar komt ze als ze in haar eigen bedje ligt 2x op een nacht voor voeding. En als ze tussen ons in ligt hele nacht door maar dan slaapt ze in haar nestje. <br /><br /></p><p>nu slaapt ze al 2 dagen overdag paar uurtjes in haar eigen bed maar dat gaat niet zonder nestje. Onze  fout geweest om haar de 1e maanden aan te laten wennen maar we willen van dat nestje af snachts puur voor de veiligheid . Heeft er iemand tips hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen en/of afbouwen? <br /><br />tips zijn welkom </p><p> </p>
 
Hi hallo,
Ik vind het heel herkenbaar. Die van ons sliep overdag echt helemaal niet. Ik werd er gek van. Voor mij was de oplossing een draagdoek. Dat werkte perfect. Zo zoek je per ouder en kind naar een oplossing. 
Savonds had die van ons soms wel drie nachtvoedingen nodig, ik zat soms half slapend in de pauze op m'n werk. Maar een paar maanden later begreep hij het gewoon als ik zei "mama slaapt, ga maar weer slapen". Alles gaat met fasen, die zin komt je misschien de neus uit, maar ook dit gaat je kindje gewoon vanzelf kunnen loslaten.
Ik heb niet direct tips maar vooral de vraag of het werkelijk een onveilige situatie oplevert naar je idee?
Zo ja.. Het klinkt als een kindje dat de geborgenheid prettig vindt. Kan je die geborgenheid op een andere, naar jouw gevoel veiligere wijzen, nabootsen? Misschien met een zijslaap kussen?! Ik weet het niet hoor, probeer maar mee te denken. 
Zelf beweeg ik enorm mee met de kleine. In mijn kijk kan je ook niet echt een fout maken met een kleintje ergens aan laten wennen. Nu gaat het nog enorm over geborgenheid, maar rond de eerste verjaardag gaat het langzaam richting autonomie ontwikkeling. In de komende maanden gaat de kleine dit dus vanzelf niet meer nodig hebben. Daar heb ik alle vertrouwen in.
 
 
Zoals ik het begrijp ligt ze in haar nestje tussen jullie 's nachts? 
Misschien een idee om een wiegje naast je bed te zetten.
Dan is ze toch dichtbij, hoort en ruikt jullie wel, maar slaapt in eigen bedje. Als dat goed gaat afbouwen en starten met overdag in eigen ledikant/kamer. Als dat goed gaat ook ' 's nachts proberen. Het kan helpen om een groot mannen t-shirt een dag te dragen en deze om het matrasje te leggen voor jouw geur. Goed opletten dat ze deze niet kan lostrekken ofzo!
 
Succes!
 
Terug
Bovenaan