Slapen

Goedenavond onze dochter is 3 weken oud En wij twijfelen om haar op haar eigen kamertje te leggen, wij slapen zelf soms echt slecht omdat wij bij ieder kreuntje en knorretje denken gaat het wel goed? Ademt ze nog? <br />Wanneer hebben jullie, jullie kindje op eigen kamer gelegd?<br />Wij proberen wel 1x per dag haar in haar eigen bedje te leggen maar soms zijn we smiddags ook aan het wandelen en ligt zij niet in haar bedje<br /> Is dat een probleem als zij overdag niet in haar bedje ligt maar in de kinderwagen ligt? <br />Wij willen haar ook een in slaapzakje maat 50/62 gaan doen ipv inbakerdoek. Is dat ook een idee?

Hoi,

Het is geen probleem als ze nog niet in haar bedje slaapt overdag. De kinderwagen is een prima plek om te slapen, dat vinden ze vaak heerlijk!
Ons zoontje lag na 1 dag al op zijn eigen kamer, en was ook nog eens prematuur (36wkn).
Wel met een camera op hem gericht. Dit was ook wennen maar zowel voor hem als voor ons rustiger.

Doe vooral waar je je goed bij voelt. Er zijn geen regels voor, en alles is goed zolang jullie er baat bij hebben

Allemaal prima!

Mijn kids gingen ook met 4 weken in de nacht naar hun eigen kamer want ik werd ook gek van elk knorretje en geluidje. Ik liet dan wel alle deuren open boven, want dat vond ik toch een fijn gevoel. Dan hoorde ik ze wel, maar niet elk piepje :)

Overdag sliepen ze tot 3 a 4 maanden veel beneden en in de wagen. In bed lukte gewoon niet. Het middagdutje op den duur wel en dat heb ik toen uitgebreid. Maar echt, er komt vanzelf een dag dat ze aangeven juist NIET meer beneden te willen slapen. Dat merk je vanzelf. Ik merkte dat ik op den duur beneden op mn tenen ging lopen omdat ik bang was dat ze wakker werd en dat ze snel wakker werden beneden. Toen werd het vanzelf tijd om naar boven te verhuizen voor de dutjes.

En ja, als je kindje lekker slaapt in een slaapzak en de inbakerdoek niet nodig heeft, is dat ook goed hè. Inbakeren is niet verplicht, maar sommige kinderen slapen gewoon beter in een inbakerdoek. Anderen slapen juist beter in de slaapzak, dat moet je gewoon uittesten.

Zou ook vooral doen wat voor jullie werkt. Hier was een cosleeper erg fijn voor voeden en heb m erg lang gebruikt. Dochter sliep de eerste maanden overdag vooral op mij of in de wagen. Soms in de box maar zelden in bed. Lukte gewoon niet. Maar kijk vooral wat voor jullie ukkie werkt!

Inbakerdoek of slaapzak willen we wel gebruiken want ze slaat zichzelf steeds wakker in de nacht waardoor ze bijna niet slaapt. Oke dankjewel, ik maakte me namelijk druk dat ze overdag de ene keer in bed slaapt en de andere keer ben ik lekker met haar aan het wandelen buiten.

Nee joh, met een baby is dat juist makkelijk. Die slaapt overal wel. Zodra ze ouder worden en echt middagslaapjes gaan doen ben je echt aan huis gebonden dus geniet nog even van je vrijheid!

Idd, vanaf 5 a 6 maanden móeten alle dutjes ineens in bed en weigeren ze de slaapjes in de kinderwagen. Dan zit je ineens aan huis gebonden tijdens alle slaapjes, best lastig soms. Juist heerlijk dat zo'n kleine baby nog overal slaapt, daar moet je het voordeel van in zien! :)

Terug
Bovenaan