Slapen

<p>Hallo mama’s en papa’s,</p><p>Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en het is al ruim 3 weken elke nacht feest hier. Vaak elk uur krijsend wakker. Soms ook 2 uur lang niet terug in slaap te krijgen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot deze fase weer voorbij is?</p><p>Hoe slapen/sliepen jullie kindjes rond deze leeftijd?</p>

Geen gekrijs wel elke nacht drama. Hij slaapt enorm onrustig, eigenlijk altijd wel wat.. tandjes, ziek noem het maar op. Hij sliep hiervoor wel redelijk maar deze fase duurt nu al 6wk dat ik de angst heb dat het niet meer goedkomt. Ik word gillend gek ?

Herkenbaar, hadden wij hier ook rond 5 maanden. Hier hielp een extra nachtvoeding, ze had echt honger! Inmiddels is dit weer over (ze is nu 6 maanden) dus we denken dat het een groeispurtje was waar ze wat extra energie voor nodig had. 
Wat Samsonnn al zegt.. het kan van alles zijn.. 
Sterkte!

Dikke kans dat het de slaapregressie van 4 maanden is, zeker aangezien het rond die periode ook is begonnen! Op Engelse websites kun je er veel meer over vinden dan op Nederlandse sites. Dus even googlen op 4 month old sleep regression en je komt een hoop info tegen en ook tips hoe je er doorheen kan komen ? 
Ons zoontje is nu bijna 21 maanden en hij heeft tot nu toe last van alle slaapregressies gehad, die van 4 maanden vonden wij ook erg pittig! 
Een slaapregressie kan van 2 tot 6 weken duren, dus nog even volhouden, zo snel als dat ze komen, zo opeens zijn ze ook weer voorbij! 
Veel sterkte de komende weekjes!

Oh hier geen tips ook maar wel herkenning ;) Wij slapen samen dus voordat het gekrijs wordt kan ik haar aanleggen gelukkig, maar inderdaad, zo rond de 4,5e maand ging het ineens heel slecht. Vaak wakker, veel willen drinken. Poeh!
Inmiddels gaat het wel wat beter geloof ik, maar zoals hierboven al wordt gezegd er is ineens ook van alles wat: tandjes, snot... Ze is nu 6 maanden en ik we hebben nog geen nacht doorgeslapen. Heb me er maar bij neergelegd haha 

Een voeding aanbieden of misschien zijn het tandjes. Tandgel proberen? En niet praten tegen je kindje ‘s nachts en het goed donker houden op de kamer.

Het zal inderdaad de slaapregressie wel zijn. Tandjes zitten er denk ik ook aan te komen vermoed ik door kwijlen, bijtdrang en zure poep. Inslapen lukt helaas nog niet dus meestal valt ze aan de borst in slaap of wiegen we haar in slaap. Als ze wakker wordt valt ze vrij snel weer aan de borst in slaap gelukkig. Ze heeft de speen nooit geaccepteerd dus die kan haar ook geen rust bieden. Dat zou een hoop schelen denk ik. Gelukkig krijg ik hier wat herkenning haha ? Nu maar hopen voor haar (en ook een beetje voor mij) dat ze snel weer wat uurtjes achter elkaar slaapt... 

Terug
Bovenaan