Slapen

Hallo! ??‍♀️ Mijn dochter sliep klokje rond voor zeker 2 maanden lang (7-7). Laatste weken word zij rond 4/5 uur wakker, dan neem ik haar in bed en slaapt ze gewoon weer verder. Zal ze wakker worden van de honger? Is het dan een idee om de laatste fles dikker te maken of wat meer te geven? Ze krijgt nu 4 flessen van 180cc plus. Ze is trouwens 5,5 maand.
 
Ze kan zeker even een groeispeurtje hebben en daardoor wat trek...
Ik zou eerder een flesje geven en terug naar haar eigen bed dan haar bij jou in bed nemen.. 
zo Spontaan als de nachtvoeding even terug is zo spontaan verdwijnen ze ook weer ?
 
Ik zou ook gewoon een klein flesje geven, 90cc ofzo. Gewoon in haar bed, en daarna snel wegsluipen. Dan tukt ze waarschijnlijk zo nog een paar uur verder.
Nachtvoedingen komen en gaan is mijn ervaring en eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen... er zijn genoeg periodes dat ze toch hongeriger zijn of last hebben van tandjes, verlstingsangst, dromen etc.. hoort er gewoon bij.

Maar als je haar tussenin legt, went ze eraan dat ze in jullie bed mag zodra ze gaat piepen in de nacht. Geloof me, die fout hebben we hier ook gemaakt! Een enkele keer prima, maar op den duur sluipt het erin en wordt het bijna elke nacht én steeds eerder... vanaf 5u is het oké, maar vanaf 1u is behoorlijk vervelend.... en dat is knap lastig weer af te leren. Dus beter een klein flesje, kijken hoe het dan gaat!
 
Eens met hierboven. Je kan ook nog kijken naar of haar wakkertijd overdag weer wat langer kan zijn. Ik weet niet hoeveel ze nog slaapt? Mijn dochter sliep op die leeftijd 3 x. 45/90/45. Maar evengoed is ze vanaf een maand of 5 gewoon een vroege vogel gebleven. Elke dag half 6 op. En nu is ze een jaar. Wij hebben ons zelf daaraan aangepast. Maargoed. Misschien is het met een nachtvoeding of wijziging in wakkertijd op te lossen. Slecht slapen komt sowieso in fases die weer overgaan, zolang je ze niet afhankelijk maakt van gewoontes die je liever niet structureel ziet. Ik heb na 4 maanden enkel incidenteel in eigen bed genomen. Nooit dagelijks, uit angst dat ze dat op een gegeven moment nodig heeft en steeds eerder gaat doen.
 
Ik was daar ook al bang voor dat ze hieraan gaat wennen. Dat is ook absoluut niet de bedoeling, dus we gaan het proberen met een klein flesje!

En ja overdag krijg ik er met haar echt totaal geen ritme in. Probeer haar als ik zie dat ze moe is naar bed te doen en soms lukt maar slaapt ze echt max 1 uur, maar er zijn ook dagen dan wilt ze absoluut niet naar bed. Dan is het alleen maar gekrijs.
 
Wij hebben dit ook een soort van gehad met onze dochter van 4 maanden. Gaven toen 2x 210+7 en 2x180+c waarvan de grote fles s ochtends en s avonds.. heeft ook geholpen met weer langer doorslapen s nachts. Toen kwam incidenteel een ‘nachtvoeding’, en gaven we 90cc met 1 schepje.. Het blijft toch uitproberen!
 
Ik zou ook gaan voor een nachtvoeding en dan weer terug in haar eigen bedje.
Hier precies hetzelfde gehad: doorslapen en rond 5,5 maand ineens weer voor een voeding komen snachts. Inmiddels is dat al weer even over, alhoewel het soms nog wel eens voorkomt. Blijkbaar hebben ze dan even wat extra nodig, groeispurtje of wat dan ook.. onze dochter slaapt na die (borst)voeding weer heerlijk verder dus het kost me snachts max 10 minuten (ik doe geen licht aan en verschoon ook geen luier).
 
[quote quote=10446539]Ik was daar ook al bang voor dat ze hieraan gaat wennen. Dat is ook absoluut niet de bedoeling, dus we gaan het proberen met een klein flesje! En ja overdag krijg ik er met haar echt totaal geen ritme in. Probeer haar als ik zie dat ze moe is naar bed te doen en soms lukt maar slaapt ze echt max 1 uur, maar er zijn ook dagen dan wilt ze absoluut niet naar bed. Dan is het alleen maar gekrijs.[/quote]
Dat is ook helemaal oke hoor. Voordat mijn dochter in een drie slaapjes ritme zat sliep ze 4 a 5 x 45 minuten. Dat 3 slaapjesritme gebeurde vanzelf toen haar wakkertijden iets langer werden, en ze ook wat actiever werd met om zich heen grijpen en rondkijken. Het komt echt vanzelf. Ieder kindje zijn eigen tempo. 
 
Terug
Bovenaan