Slapen

Goedemorgen

Onze dochter is 10 weken slaapt snachts al een aantal weken door. Ze krijgt om 21.30 de laatste fles en komt dan zelf rond 05.30

Nu hebben wij producten besteld en in gebruik genomen van Fedde en Kees ( zie internet hiervoor).
Ze gebruikt dit sinds gisteravond en mort hier ontzettend aan wennen.
Alleen onze dochter slaapt overdag gewoon bijna niet.
Snachts zoals ik al zei kei goed en zij gaat ns iedere fles dus om 05.30 daarna gaat zij slapen, dan tot 09.00 uur en daarna leggen we haar op bed tot 13.00 uur daarna leggen we haar op bed tot 17.00 uur daarna slaapt ze gewoon niet en als we haar in bed leggen krijst ze alles bij elkaar.

Leggen wij haar teveel op bed want overdag slaapt ze gewoon bijna niet. In de box slaapt zij niet want zij vind alle geluiden, licht alles vind ze interessant en slaapt dan dus ook niet en na een half uur begint ze te huilen omdat ze moe is maar we kunnen moeilijk continue haar op ons borst leggen overdag om te slapen.

Hoi hoi, Hier een kereltje van 14 weken die ook al vrij snel is begonnen met doorslapen. Baby’s zijn zo verschillend, blijft een zoektocht wat werkt voor je kleintje hè! Kan toelichten hoe wij het doen.. misschien heb je er wat aan. Ik zou niet zo snel zeggen dat je iets fout doet, iets kan niet lekker werken voor je kleintje of op den duur niet meer en een andere aanpak vergen (ze hebben continu sprongetjes).

Wij staan altijd dezelfde tijd op, komt hij niet zelf dan maken we hem wakker om 06:00, dan drinkt hij op bed en is hij na een uur en kwartier weer moe en doen we hem weer in zijn bedje. Om 10:00 opnieuw voeden en dan is hij zo’n 1,5-2 uur wakker, gaat hij weer naar bed en dan rond 14:00 uur idem, al is dat aan het veranderen omdat hij een korter slaapje doet, en eerder wil drinken, soms zijn dit dan 2 korte slaapjes geworden en schommelt de 4 uur die we er normaal tussen hebben en is het voedingsmoment daarna rond 17:00-18:30. Dan weer zo’n 1,5 uur wakker en dan om 22:30 nog een laatste ronde (maken we hem ook voor wakker nog).

Altijd slaapt hij in zn bedje, de box is voor wakkertijd (inderdaad veel prikkels, maar willen ook niet dat hij dat associeert met slapen), jammeren doet hij soms zo’n 5 tot max 10 minuten. Maar ik weet dat hij moe is dan valt hij zo in slaap. Wakkertijd duurt zo lang als tot hij aangeeft moe te zijn (rode oograndjes, gapen, aan het gezicht frunniken, jengelen/overprikkeld). We zorgen dat hij tussen 18:00-20:00 op bed ligt voor de nacht met een liedje, kindertjes bedtijd.

Bij het slaapkamertje overdag in ieder geval niet stil zijn, wasmachine/stofzuigen/praten, en bij ons hielp ook als hij langer huilde even zachtjes de kamer op (niet eruit halen) maar rustig praten/zacht zodat hij wist dat we er waren, en dan weer weg. En soms lekker bij mama in slaap vallen of lekker lang knuffelen (ook heel fijn!)

En ik had als tip eens gelezen overdag de slaapjes niet langer te laten duren dan 2,5 uur (af en toe kan wel als ze extra slaap nodig hebben ziek/sprongetje).

Uit je berichtje kan ik niet goed opmaken hoeveel uur je haar wakker houdt tussendoor? Zoals ik het lees, ligt ze de hele dag op bed, maar dat is vast niet zo...

Met 10 weken zijn ze nog klein, maar kunnen ze toch al wel 1 a 1.5 uur wakker zijn tussendoor! Dus na een slaapje niet voeden en direct weer op bed leggen, maar gewoon mee naar beneden en knuffelen op de bank, in de box of wipstoel.

Een half uur in de box liggen/spelen is al heeeel lang hoor, vergis je daar niet in. Dat is super knap. Na een half uur gaat ze huilen, niet altijd omdat ze moe is maar ook omdat ze het beu is of bij jou wilt zijn. Huilen is niet altijd moe-zijn.

Kleine babys hebben nou eenmaal veel lichamelijk contact nodig, er waren dagen dat mijn dochters 24/7 aan me vast geplakt waren. Ze weigerden de eerste 3 maanden alle slaapjes in bed overdag én kwamen in de nacht minimaal 2x voor een voeding..

1x per dag ging ik vaak een eind wandelen en dan sliepen ze in de wagen. Ze sliepen ook op schoot als ik tv keek of op de bank naast me ofzo. Zeker niet altijd in bed, dat hoeft ook nog helemaal niet de eerste maanden.

In de avond onrustig zijn en amper meer slapen is ook heel normaal, dan verwerken ze de dag en veel ukkies zijn onrustig en huilerig en wakker tussen 17.00-22.00!

Dus kijk ook gewoon goed wat je kindje nodig heeft, ze hoeft niet de hele dag op bed te liggen. Tussendoor wil ze ook gewoon aandacht en op schoot en bij jou zijn!

Mijn zoontje slaapt ook door 8uurtjes achter elkaar en heel af en toe komt hij nog om de 3uur voor een voeding.
Ik heb niet echt een heel strak schema ik kijk naar mijn zoontje waar hij behoefte aan heeft. Meestal is het wakker, verschonen, eten, 1uurtje op (hij heeft zelf signalen af wanneer hij moe is) dan slapen maar nooit langer dan 4 uurtjes anders slaapt hij s'nachts te kort.
Hij slaapt over het algemeen in bed (een kamer die niet te donker is) 

Hey Brendaha

Gaat het ooit over dat ze zo ontzettend onrustig zijn tussen 17 en 21.30? Wij eten of niet, of snel of kort achter elkaar omdat ze zo onrustig is en zij slaapt die uren gewoon niet in haar bed want zodra we haar erin leggen is het continue gewoon echt krijsen ook al gaan we er naast zitten en leggen we onze hand op haar buikje of gezichtje.

Bedankt voor alle tips, wij legde haar normaal gesproken na iedere voeding meteen weer op bed tot de volgende voeding maar vandaag ga ik dat toch eens niet proberen maar wij deden dat omdat zij na de fles van 17.00 gewoon al niet meer slaapt.. maar na de fles van 13.00 uur straks leg ik haar pas rond 14.00 uur op bed

Nog een vraagje, als ik ga wandelen en ik ben voor haar voedingstijd thuis, dan begint ze te huilen totdat ze fles krijgt, ook al duurt dat soms nog 1,5 uur. Hoe doen jullie dat?

Goedemorgen,

Hier een kindje van 14 weken die ook niet meer slaapt en onrustig is tussen 17 en 21.30 uur. Dus dat is niet gek hoor. Wel heel vervelend met eten inderdaad. Je kunt haar rustig een kwartiertje in de box leggen om te eten. Het is belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Wat wij doen is dat 1 van ons kookt en de ander ons dochtertje vermaakt/verzorgt. Daarna eten we of om de beurt (ik weet het niet gezellig) of samen met haar in de box.

Succes! En weet, als je genoeg liefde geeft is het goed en komt het goed.

Groetjes Mamalynneke

Terug
Bovenaan