Slapen

<p>Hallo mama’s</p><p>hier is het overdag slapen een drama. Na 45 minuten heeft mijn zoon er genoeg van. Dan duurt de voeding uiteraard nog wel even.</p><p>ik wilde even vragen hoe jullie het oplossen als ze na zo’n korte tijd weer wakker worden?</p><p>in bed laten liggen, troosten en dit blijven herhalen? Of herhalen jullie bijvoorbeeld het bedritueel?</p>

Geen tips maar hetzelfde probleem met 10 weken. Vandaag las ik ergens over de 3 months cat naps.....schijnt een ding te zijn dat ze dan overdag slecht slapen.

Het is eigenlijk heel normaal en goed dat hij een hele cyclus van 45 minuten slaapt. Dan krijgt hij wel rust! Het is ook fijn als hij er nog een cyclus van 45 min aan vast zou gaan plakken. Dat ze na 45 min wakker worden is normaal, let op dat je ze dan niet te snel uit bedje haalt en de kans geeft even te jengelen en weer verder te slapen (bijvoorbeeld even een paar minuutjes laten jengelen is prima). Als je je kindje probeert wakker in bedje te leggen, went het aan zelf in slaap komen en wordt een tweede keer in slaap vallen ook makkelijker. Stap voor stap dus. Als hij na 45’min echt wakker is, zou ik de wakker tijd ook inkorten, maar niet per se eerder gaan voeden. Ik vond het boek baby in een droomritme wel handig om hier wat tips uit te halen rondom het slapen. Al slaapt geen een baby perfect en heb je altijd dit soort hangerige dagen rondom sprongetjes, tandjes, ziek etc

Hier gebeurt dit ook. Ik haal hem er dan uit als hij wakker is, laat hem 20 minuten spelen en dan weer naar bed, weer 3 kwartier slaap etc. Totdat het tijd is voor z’n voeding

Dat is dus het aparte, zelf in slaap komen zodra hij naar bed gaat is geen probleem.
ook slaapt hij vanaf 20:00 uur tot 23:00 en na zijn fles van 23:00 ook als een roos tot 7:00 uur.
maar overdag is het drama. En als hij dan ook nog gewoon vrolijk is... dat niet, hij begint letterlijk van oververmoeidheid te huilen. Alleen weer in slaap komen en/of slapen, ho maar

Mijn dochter van 8 weken had dat ook. Ik vaker haar nu overdag in. Dan slaapt ze langer ☺️ snachts gewoon in een slaapzakje ik de co-sleeper.

Terug
Bovenaan