Slapen

<p>Hai iedereen,</p><p>Ik wil graag jullie mening/advies. Onze zoon is 10 weken. Nu gaat het slapen de ene dag per 45 minuten en de andere x gerust 2,5 a 3 uur per slaapje.<br />Ons dagritme is ongeveer zo:</p><p>07:00 eerste fles, daarna nog even kroelen bij ons in het grote bed en dan weer in zijn eigen bed. Dan slaapt hij tot ongeveer 10:30. om 10:30 gaan we wassen/aankleden en krijgt hij om 11:00 uur de volgende fles. Ivm wakkertijd gaat hij dan om 11:45 weer naar bed. Hierna verschillen de slaapjes tot 15:00 uur. Na de fles van 15:00 uur idem dito.</p><p>om 19:00 uur krijgt hij de volgende fles en dan slaapt hij altijd tot 23:00 (de laatste fles).</p><p>hoe zit dat bij jullie baby’s van deze leeftijd? Hoeveel en hoelang slapen zij ongeveer?</p><p>ik ben de ene x bang dat hij teveel slaapt en dan de nacht niet meer doorslaapt en aan de andere kant te weinig (ook ivm wakkertijd) en dat we straks een oververmoeide baby hebben…</p><p>lastig allemaal!</p>

Ik had ergens gelezen dat te veel slaap niet kan bij een baby. Een heeft wat meer nodig dan het andere.
Denk ook niet dat dat het nu veel uitmaakt als je kindje overdag meer slaapt met de nacht. Wel is het inderdaad zo dat als ze te weinig slapen dat ze ook moeilijker savonds gaan slapen.
45 min is trouwens wel normaal op die leeftijd nog. Ze leren pas later om meer cyclusjes aan elkaar te koppelen. Gewoon je kindje volgen. Lekker laten slapen als je denkt dat hij moe is.
Dat is trouwens ook even experimenteren, vond ik. Ik hield in het begin zijn signalen aan, bijv gapen. En legde hem dan op bed. Het duurde dan 45 min voor hij sliep. Nadat ik merkte dat dat iedere keer zo was ben ik hem later naar bed gaan brengen en meer de wakker tijden aan gaan houden.
sinds dat hij in zijn oogjes kan wrijven hou ik zijn signalen weer in de gaten. Oogjes wrijven is hier naar bed :) deed hij met 10 weken nog niet. 

hopelijk heb je hier wat aan, succes! 

ik had overigens ook de zelfde tijden van de fles. Zie eigenlijk niks raars met het slapen. Hier slaapt hij thuis ook nog steeds 45 min (net 4 maanden) en op kinderdag verblijf slaapt hij wel makkelijk wat langer ?? 
Met korte slaapjes gewoon wat meer slaapjes aanbieden. Je doet het goed mama! 

Dankjewel!
Dan blijf ik gewoon op m'n eigen gevoel afgaan en zijn signalen goed in de gaten houden in de hoop dat het binnenkort wat makkelijker wordt haha.
Hij is ons 1e kindje dus ben overal nog erg zoekende in en soms zoooo onzeker!

Dat ken ik! Hier ook eerste kindje. 
belangrijkste wat ik geleerd heb is toch echt wel je eigen gevoel en kindje te volgen. Mama knows best! Uiteindelijk worden ze echt wel groot, hoe je het ook zou aanpakken. 

Was zelf ook onzeker, nu nog wel eens af en toe als ik bij andere thuis ben. Maar dan denk ik ook, ik ken mijn kindje het beste en weet wat goed voor hem is/werkt. Andere kunnen advies geven ja, maar als jij daar niks mee kan of een andere mening erover hebt. Lekker je gevoel volgen. 

Op Facebook heb je een pagina: liefde van een moeder.  Daar heb ik zelf enorm veel aan gehad. Gaf me vaak ook dat zelfvertrouwen wat ik nodig had. Ze bespreekt vaak van die dingen die op internet worden besproken als negatief vaak zeg maar. Zij maakt het bespreekbaar en legt vaak ook uit dat het goed is als het voor je kindje werkt. Zou ik eens doorheen kijken :)

Dankjewel. Doet me goed om te zien dat ik niet de enige ben haha. Ik had verwacht dat het oer-moedergevoel er na de geboorte direct zou zijn en je alles op gevoel doet.. nou mooi niet!
Ik ga de Facebookpagina opzoeken. Bedankt voor de tip!

Terug
Bovenaan