Slapen

Mijn zoontje van 6 weken oud. Slaapt overdag heel lief in de box of op zijn kussen op de bank. Savonds wil hij niet in de co sleeper liggen en alleen maar bij mij slapen. Als ik hem wakker wegleg valt hij niet in slaap en als ik hem slapend weg leg wordt hij wakker als ik hem neerleg. We hebben echt alles geprobeerd, laten huilen maar dan wordt hij zo overstuur dat ik hem wel moet pakken om te troosten en dit doe ik dan wel 5x oppakken troosten en weer terug leggen. maar hij slaapt alleen op mijn borst in de nacht. Ook het kussen waar hij overdag op ligt hebben we nu in zijn co sleeper maar ook dat helpt niet.
En dit is zo niet vol te houden voor mij want ik wil ook gewoon slapen en uiteindelijk ligt hij mij bij en vallen we allebei in slaap.
Maar dit wil ik niet want is gewoon gevaarlijk als hij van me af rolt/glijdt.

Heeft iemand tips zodat hij wel in zijn co sleeper gaat slapen?

Groetjes
Cecilia

Het is heel normaal babygedrag. Veel babietjes hebben dat die eerste 2 a 3 maanden. Ze willen gewoon graag nog jouw nabijheid voelen, huid op huid contact, je geur. 
onze dochter ging vanaf 8/9 weken snachts in de cosleeper slapen en het lukte vanaf 3 maanden in de avonden ook. 
Tot die tijd was onze redding samen slapen, in mijn bed dus. De meningen zijn verdeeld, maar het kan echt veilig. (www.samenslapen.nl) 
Zo kreeg ik in elk geval nog wat slaap, en sliep onze dochter ook. Want ze huilde al heel veel vanaf halverwege de middag tot 23 uur savonds. zij had haar rust ook nodig ipv een bedje forceren. 

Bij mijn zoontje van 8 weken helpt het inbakeren, een nachtlampje en witte ruis erg goed (gebruik YouTube of koop een speciaal apparaatje dat witte ruis geeft). Echt een aanrader om uit te proberen!

Terug
Bovenaan