Slapen

Hoi!

Aanstaande vrijdag is ons zoontje 11 weken oud. Overdag wilt hij alleen maar in m’n armen slapen of draagzak. Na de avond fles kan ik hem wel in z’n eigen bedje leggen en slaapt hij tot 4.30 uur ongeveer, fles erin, hem weer wegleggen in co sleeper en slaapt weer door tot 8.30 uur ongeveer.
Hij ligt overdag nog beneden bij ons, dus slapen in box of kinderwagen, wat dan voornamelijk in m’n armen is. Heb al wel paar keer geprobeerd boven in z’n bedje, maar dit vind hij nog niet fijn.
Is dit gewoon even volhouden nog of z’n er tips dat het wel anders kan?
Ik heb de volledige zorg over hem, m’n man houd echt niet van baby’s en heeft er 0 het geduld voor. Hier komt ook geen verandering in, dat is al uitgesloten zeg maar. Maar soms breekt het me een beetje op, om heel de dag met hem bezig te z’n en dan ook nog onze peuter van 3 jaar om mij heen. M’n man neemt dan wel de meeste zorg van de peuter over, omdat hij dit een leuke leeftijd vind, maar onze peuter wilt ook nog mama aandacht :)
 
Mijn dochtertje sliep tot 15 weken in mijn armen of bij mijn partner in de draagzak. Vanaf 12 weken steeds een slaapje af en toe geoefend. Lukte echt maar heeeel sporadisch. Rond de 14 weken lukte het soms een klein slaapje van 45 min. Ik heb altijd gesust, geknuffeld én zodra ze begon te huilen zat ik er direct weer naast net zo lang tot ze rustig was (het bedje moest een veilige plek zijn/worden).
Íneens met 15,5 week gaf ze toe en slaapt ze echt álle slaapjes in haar bedje, zónder huilen.
Ik dacht soms dat er nooit een einde aan zou komen én dat ze vast nooit meer in haar bed ging slapen, maar écht het tegendeel is bewezen ☺️
Dús ik kan je wel zeggen; het komt goed, als je maar blijft oefenen!

Maar…. het andere: Je man houdt niet van baby’s…? Oké, boh dat lijkt mij zwaar voor jou. Zeker in combinatie met een rondlopende peuter inderdaad.
Ik zou het zelf écht geen excuus vinden, het is ook het kindje van je man, maar daar ben je natuurlijk niet mee geholpen!
Heb je dan iemand die het soms even van je over kan nemen? Die met je kindje in de draagzak een wandeling kan gaan maken of iets? Zodat jij ook even tijd voor jezelf/je peuter hebt. Ook belangrijk!
 
Nog even volhouden. Dit is eigenlijk heel normaal gedrag die eerste maandjes. Ze willen gewoon bij jou zijn. Dat de nachten zo goed gaan is al heel goed. Je bent goed bezig!
Onze dochter sliep vanaf 17 weken vanzelf steeds beter haar slaapjes in bed. Daarvoor enkel op mij. Niet eens op mijn man. Ze huilde ook ontzettend veel. Dus ik snap je gevoel wel. Maar het ging echt vanzelf beter vanaf een maand of 4 
 
Mijn dochter 6 jaar geleden wilde ook absoluut niet in bedje slapen. Overdag wilde ze alleen op de arm maar slapen en ook 's nachts alleen in ons bed. Vanaf een maand of 3 ging ze snachts in haar eigen bedje slapen. Overdag hebben we haar later in de maxi cosi laten slapen. Dit was de enige plek waar ze wilde slapen en dan hadden wij onze handen vrij. Ze sliep overigens na een jaar overdag al niet meer dus toen was het probleem opgelost.
Onze dochter nu is 2 weken oud en wil overdag prima in een wiegje in de woonkamer slapen, maar krijgen we snachts absoluut niet in haar eigen bed. 


Ik denk dat ze gewoon de geborgenheid missen en ben er daarom voorstander van om er gewoon lekker aan toe te geven. Het is soms even lastig, helemaal met meer kinderen. Maar ze zijn maar 1x zo klein en ergens kan ik er ook wel van genieten ze lekker bij mij te hebben. 
Als ze 16 zijn willen ze vast niet meer bij ons liggen denk ik dan maar. 
 
Terug
Bovenaan