Slapen

Hoi!

Morgen is m’n zoontje 14 weekjes. Goh wat slaapt hij overdag weinig! Hij is er helemaal niet verveld onder, maar lekker slapen is beter zou je zeggen. Hij is ongeveer 2 uurtjes wakker en gaat dan slapen, hij slaapt max een uur en is dan echt al wakker, vandaag nog maar 2 keer een half uur geslapen. En ik krijg hem dan ook echt niet in slaap. Hij is hier vrolijk en super tevreden, heb echt geen kind aan hem. En ik laat hem ook echt liggen als hij wakker is geworden, maar hij gaat liggen lachen en kletsen en heeft heel veel lol met zichzelf. Zo maar laten en misschien dat het een keer beter gaat? Of toch ergens proberen dat hij langer gaat leren slapen?

Hoi hoi
Wij hebben het zelfde gehad met onze dochter. Ook heel de dag wakker en in bed niks als huilen. Zelf ook paar keer laten liggen en dachten ze zal zo wel keer in slaap vallen. Maar zodra ze beneden op speelkleed ligt is alles goed,en is ze lekker vrolijk
Nu is ze 25 weken en slaap overdag misschien soms in de ochtend 1 uurtjes en smiddags 1 uurtje
Maar daar in tegen slaapt ze wel snachts de klok rond.

Wij hebben het geaccepteerd en gaan nu lekker vaak wandelen en dan pakt ze ook haar rust.

Succes ermee!

Slaap je kleintje wel in de nacht goed? Kan slaap regressie zijn, is met een paar weken over. En sommige kindjes hebben gewoon minder slaap nodig, geen ramp. Wat ik hierboven lees is ook een goeie, lekker wandelen!
Succes!

Heel herkenbaar! Onze dochter sliep ook vanaf een maand of 4 nog maar 2x overga en max een uurtje. Verder vrolijk en gezellig... ''s Nachts sliep ze 12 uur. Bij elkaar opgeteld te weinig volgens het boekje, maar ja, wat doe je eraan? Ik heb het erbij gelaten want ze deed het er altijd goed op. Blijkbaar heeft ze niet zoveel slaap nodig. Met ruim 10 maanden ging ze al over op 1 slaapje. Ze was 's ochtends gewoon niet meer moe! Toen ze overging op 1 slaapje, begon ze ineens lange tukken te maken. Soms sliep ze ineens wel 3 uur achter elkaar! En dan de nacht ook weer gewoon. Ik wist niet wat me overkwam, haha. Onze dochter sliep op 1 jarige leeftijd dus veel meer dan ze als baby deed... ?‍♀️
Ruim een maand voor haar 2e verjaardag stopje ook het middagslaapje. Ook veel te vroeg natuurlijk, maar ja... Blijkbaar heeft ze niet zoveel slaap nodig. Wie weet is dit bij jullie kindje ook zo? Zolang hij tevreden is, zou ik me er niet druk om maken. 

Terug
Bovenaan